Zrkadlový muž - Lars Kepler

 

V mojom svete neexistuje lepšia správa ako tá, že Joona Lina je po roku opäť na scéne. Je to jeden z najcharizmatickejších a najvľúdnejších vyšetrovateľov, akého som kedy mala možnosť spoznať. No dobre, možno mám trošku naňho crush, nesúďte ma, veď určite v tom nie som sama. Môžete si ho pamätať zo všetkých Kepleroviek okrem Ihriska. Je to ten, ktorý nemá problém vrhnúť sa pod kamión (doslova, aj to sa už stalo), aby zachránil človeka a ktorý nikdy nezaháľa, aby pomohol.

Tentokrát sa ocitá pred zdanlivo neriešiteľným prípadom... i keď také sú na začiatku asi všetky. Ide o to, že pred piatimi rokmi zmizlo mladé dievča. Mesiace po ňom pátrali, avšak nenašli nijakú stopu. Aj napriek naliehaniu rodičov akciu stiahli a nechali prípad otvorený. Na tom by nebolo nič nezvyčajné, keby sa toto dievča nenašlo obesené na detskej preliezačke. Zhodou okolností ide o slepý bod, na miesto nedosiahne ani jedna kamera, ale k dispozícii je jeden svedok. Tu nás čaká ďalšie veľké ale – tento svedok je psychicky chorý. Pred rokmi prišiel o dcéru a odvtedy je snáď nemožné s ním komunikovať, uzavrel sa do seba a trávi čas v tichosti so svojím psom. Ste pripravení na to najhoršie? Ak tento svedok prehovorí, zomrie ďalšie nevinné dievča.

Znie to napínavo, však? V momente, ako som si prečítala anotáciu, vedela som, že toto bude výborné čítanie a nemýlila som sa. Nenudila som sa hádam ani na sekundu, každá jedna kapitola sa končila ešte napínavejšie ako tá predošlá a mne nezostávalo nič iné, ako ponocovať. Mimochodom, túto takmer 500 – stranovú bichličku som zhltla za jedno popoludnie. To vám o kvalite textu dosť vypovie.

Až kým som nesiahla po novom Keplerovi, netušila som, čo mi ten rok chýbalo. Tie jeho (ich) krátke vety, krátke odstavce, krátke kapitoly, ktoré doslova spôsobujú zimomriavky na chrbte.

Ak hľadáte niečo, od čoho sa proste neodtrhnete, čo vás bude dlho mátať v snoch a do čoho sa jednoducho na prvý riadok zamilujete, siahnite po tomto božskom autorovi. Neoľutujete ani jedinú sekundu, ktorú mu venujete. Odporúčam kúpiť rovno všetky jeho knihy naraz, lebo jeho nebudete mať nikdy dosť.

Za knižku veľmi pekne ďakujem Bux.sk. Vy si tú svoju môžete kúpiť napríklad TU.

 


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu