Smršť - Jozef Karika

 

Jozef Karika je u nás na Slovensku veľmi dobre známy, či už pre jeho mafiánsku sériu, strašidelné príbehy ako Tma a Strach, alebo vďaka napináku Trhlina, podľa ktorého bol natočený aj rovnomenný film. Po Priepasti, ktorá bola pre mnohých (vrátane mňa) brutálnym sklamaním, prišiel s vynikajúcou náhradou a „očistil“ tak svoju povesť slovenského majstra hororov.

Ocitáme sa na severe Slovenska. Časťou sem totiž zasahuje halný vietor, ktorý je v Poľsku preslávený svojimi nepriaznivými účinkami na ľudskú psychiku – stúpa počet vrážd, samovrážd, nevysvetliteľných útokov a neobjasnených autonehôd. Konkrétne na jednom úseku v časti Liptova je situácia najhoršia, ročne sa tu vybúrajú desiatky ľudí. Kamarátom to nedá a vyberú sa teda osobne preveriť situáciu. Do smrti nezabudnú na tú hrôzu, ktorá ich tam čaká.

Pre Kariku je už snáď typické, že od jeho kníh sa jednoducho nedá odtrhnúť. Ako som si s ňou sadla k stolu a začítala sa, nezdvihla som od nej hlavu až do poslednej stránky, aj napriek tomu, že už bola tma a ja po tme trilery nečítam. Môže to byť spôsobené aj tým, že príbeh nedelí na kapitoly, prosto napíše dlhočizný text len možno desaťkrát oddelený hviezdičkami a čitateľovi tak nedá najmenší priestor na zaváhanie.

Je pravda, že s Trhlinou sa táto kniha nedá ani porovnať, ale aj tak bola výborná. Plná napätia, ktoré ma až zdvíhalo zo stoličky, plná strašidelných momentov, z ktorých mi bilo srdce ako o preteky a plná prekvapení, ktoré ma udivovali čoraz viac.

Jediné, s čím som mala problém, bol záver. Na autorovom mieste by som posledných 15 strán škrtla centrofixom, filozofické vykecávanie sa do svižného trileru nehodí, nech si hovorí kto chce, čo chce. Z môjho pohľadu by príbehu vôbec neuškodilo, keby sa skončil tou poslednou vyhrotenou scénou a kniha by zostala s otvoreným koncom.

Až na ten koniec som si rozprávanie nesmierne užila, nevnímala som okolie a čítala ako o závod. Ak bude autor pokračovať v podobnom duchu, budem musieť zvážiť svoj pobyt na Slovensku, pretože pre mňa je už teraz Tribeč a okolie Liptovskej Mary hlboko na čiernej listine a som si istá, že pri plnom vedomí tam rozhodne nevkročím.

Za knižku veľmi pekne ďakujem bux.sk. Vy si tú svoju môžete kúpiť TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu