Lovec - Arne Dahl

Aké to len môže byť nezvyčajné, keď je hlavnou podozrivou žena? Stretli ste sa už s niečím podobným? Ja mám veru načítaných desiatky špičkových detektívok, ale s takýmto prípadom som sa stretla len dvakrát – raz v tejto knihe a raz v jednej nemenovanej od amerického autora, nech tu zbytočne nespoilerujeme. Už od prvého momentu bolo jasné, že tu pôjde o niečo iné, ako som mala doposiaľ možnosť čítať. Nuž ale poďme pekne poporiadku.

Sam Berger je jediný, ktorý verí, že mladé dievča, ktoré bolo len nedávno unesené, je obeťou sériového vraha. V jeho teórii ho nikto nepodporí, musí kopať sám za seba, obviňujú ženu, ktorá sa ako zázrakom objaví vždy tam, kde sa niečo udeje. Na tom by nebolo nič nezvyčajné, obyčajne to býva tak, že hlavnému vyšetrovateľovi v detektívke nikto neverí, lenže tu ide o niečo horšie. Postupne sa totiž objavuje viac a viac obetí a pri každej z nich sa nájde aj kúsok zo starožitných hodiniek. Držte si klobúky, teraz príde to najlepšie – tie kúsky patria do Samových hodiniek. Vyšetrovateľ sa teda stáva podozrivým. Buď sa mu podarí očistiť svoje meno, dokedy zmizne ďalšia obeť alebo je koniec.

Strhujúce čítanie, ktoré vás ani na chvíľku nenechá vydýchnuť. Bola som absolútne rozpolená – nevedela som, či hľadám vraha alebo ho mám celú dobu pred nosom, nevedela som, či Sam náhodou netrpí schizofréniou, či nemá poruchu pamäte alebo nie je náhodou námesačný. Poviem vám, že toľko pocitov sa vo mne snáď ešte naraz neprejavilo.

To, aká je táto detektívka iná, si môžete všimnúť už na prvých stránkach – ocitáme sa priamo uprostred vyšetrovania, žiadne zdĺhavé pátranie po indíciách a podozrivom, jedného máme okamžite, len ho treba zohnať. Samozrejme, časom sa to začne poriadne zamotávať a odrazu už ani srnka netuší, kto je vrah a kto hrá komparz.

Neskutočne som si čítanie a moju nevedomosť užívala. Dlho sa mi nestalo, že by som bola z prípadu takú vykoľajená a nemala ani poňatia, kto to všetko spôsobil a kto za tým nakoniec stojí. Odporúčam všetkými desiatimi každému milovníkovi kvalitných detektívnych príbehom alebo tomu, kto sa rád začíta do podmanivého deja so sympatickým čerstvo rozvedeným detektívom.

Za knižku ďakujem vydavateľstvu Grada. Vy si tú svoju môžete kúpiť napríklad TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu