Dievča s cudzím srdcom - Alex Dahl

 Nie je nič horšie, ako keď rodič prežije svoje vlastné dieťa. Veď predsa deti sú naša nádej, naša budúcnosť, majú žiť dlhý a kvalitný život, majú sa o nás v starobe postarať.

Bohužiaľ, Alison sa takéhoto luxusu nedostane. Jej maličká Amalie, jej medvieďatko, sa utopí v jazere, zatiaľ čo len pár metrov od nej si Ali vychutnáva odpočinok. V tom momente sa pre ňu rúca svet. S manželom, Sindrem, si už nerozumie, odrazu si nemajú čo povedať. Každý z nich smrť dcérky znáša inak, uzavrú sa do seba a nekomunikujú.

Na druhej strane sa Iselin zmenil celý život. Jej dievčatko Kaia dostalo konečne po rokoch čakania nové, bijúce srdiečko. Začína sa pre ňu obe život, o akom ani nedúfali. Síce sú chudobné, ale konečne sú šťastné a zdravé.

Teda až kým sa Alison nedozvie, kto dostal srdce jej mŕtvej dcéry. Vtedy jej v hlave skrsne temný plán.

Perfektný severský psychotriler s ideálnou dávkou napätia. Absolútne som nečakala, že ma to bude tak brutálne baviť! Do príbehu som sa okamžite vžila, vyhovovalo mi najmä striedanie pohľadov medzi dvoma matkami, takže som vždy bola v obraze a vedela som, čo sa na ktorej strane deje.

Musím sa však priznať, že až kým som nedošla k záveru, považovala som túto knihu za čisto priemernú. Bola síce výborná, ale nebola najlepšia. Tieto dojmy sa zmenili v momente, keď sa kniha chýlila ku koncu, ťaživá atmosféra by sa dala krájať. Posledných pár strán som snáď ani nedýchala, len som čítala a čítala. Poznáte ten pocit, keď chcete, aby sa kniha skončila, nech konečne viete, ako dopadne, ale zároveň nechcete, aby bol koniec, pretože ešte nemáte dosť? Tak presne toto sa mi pri tejto knihe stalo. Bola som rozpolená, neistá, vydesená a nedočkavá zároveň. Všetky tieto pocity vyvolala jedna hraničná scéna, od ktorej až do konca som ani nežmurkla.

Ak hľadáte dobrý triler na dlhé studené večery, určite siahnite po tomto. Má všetko, čo sa dá od dobrého trileru očakávať a dokonca možno niečo viac. Veď uvidíte.

Za knižku ďakujem vydavateľstvu Slovenský spisovateľ. Vy si tú svoju môžete kúpiť napríklad TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu