Ónyx - Jennifer L. Armentroutová

Máte chuť na poriadnu dávku romantiky, akcie, napätia a keď to mám povedať nespisovne – obrovského vzrúša? Ak ste čítali prvú časť, viete, o čom hovorím, autorka vám už je aj s jej praktikami veľmi dobre známa. Avšak pozor, ak ste prvú časť nečítali, radšej rovno zatvorte toto okno, recenzia totiž obsahuje niekoľko SPOILEROV.

Po tom, čo sa Katy zbavila posledného Aruma, ktorý terorizoval mestečko v Západnej Virgínii, si môžu všetci Luxovia vydýchnuť. Vyzerá to tak, že budú mať svätý pokoj na poriadne dlhú dobu. Haha, hneď zaraz vám musí byť jasné, že sa niečo pokazí. Už predtým mali strach z ministerstva obrany, nakoľko tí o mimozemšťanoch veľmi dobre vedia a dávajú na nich pozor, ale tentoraz je v hre niečo iné. Medzi Kat a Daemonom sa vytvorilo akési neznáme puto, ktorého sa nie a nie zbaviť. Čo to je vôbec zač? Ak sa ľudia z vlády dozvedia o tom, že Katy o mimozemšťanoch vie, všetci majú riadny prúser. Im totiž nerobí problém ani mučenie či vražda, Luxov berú ako prekážku pre spokojný život na Zemi.

Opäť vás varujem, nečítajte si anotáciu na zadnej strane knihy ani na internetových e-shopoch, ktorá vás na príbehy síce zaručene naláka, ale prezradí vám omnoho viac, ako by mala.

Po prečítaní prvej časti som si myslela, že autorka nič lepšie napísať nemôže a že všetky ostatné časti už budú len horšie, ale nemohla som sa viac mýliť. Ónyx sa mi páčil oveľa viac ako Obsidián, dokonca som zaregistrovala výrazné zlepšenie v autorkinom štýle písania. Tak napríklad sa naučila pracovať s dialógmi – už nie sú nulitné ako na začiatku prvej časti, práve naopak, výrazne posúvajú celý dej.

Čo sa však týka Daemona, ten mi opäť liezol na nervy, tentokrát kvôli ochranárskym črtám voči Katy. To, ako jej behal za zadkom by som ešte možno prežila, ale to neustále štuchanie perom, keď sedel v lavici za ňou, za to by som ho asi prizabila. Čudujem sa, že hlavná hrdinka dokázala zostať pokojná.

Opäť nechýbali situácie, pri ktorých by som sa nahlas nezasmiala pokojne aj pred celou rodinou a pri ktorých by som sa necítila trápne aj za Kat.

Budem parafrázovať kúsok Katynej recenzie (ó áno, aj ona je knižná blogerka): „Toto je príbeh, kvôli ktorému máte chuť opustiť zamestnanie, len aby ste si ho mohli čítať.“

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr. Vy si svoju knižku môžete kúpiť za skvelú cenu napríklad TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu