Dvaja v jednom srdci - Josie Silver

 

Vždy dva-tri mesiace pred Vianocami ma popadne mánia romantických príbehov, je jedno či smutných alebo veselých, vianočných alebo všedných, prosto čítam jedna radosť. To je ten hlavný dôvod, prečo som siahla po novinke od mojej milovanie Josie Silver – nastal čas na milý, nenáročný príbeh.

Lydia Birdová a Freddie Hunter tvoria pár už od strednej školy. Odjakživa ich bolo vídať spolu, nepohli sa od seba ani na krok, boli šťastní ako blchy. Nebyť tragickej autonehody, pri ktorej Freddie v deň Lydiiných narodením zahynul, bolo by to tak dodnes.

Lydia je na dne, nedokáže sa ani vrátiť do spoločnej postele, spáva na gauči, nestará sa o seba a trpí každou jednou sekundou, ktorú musí prežívať bez zosnulého snúbenca. Dostane predpísané tabletky, vďaka ktorým je schopná preniesť svoje ja do sna, kde Freddie ešte stále žije, kde plánujú svadbu a spoločný život, práve preto sa hlavná hrdinka do týchto snov neustále vracia a zanedbáva tak vlastný život. Nepríde tým o možnosť nájsť opäť šťastie a lásku?

Tento príbeh patrí k tým, pri ktorých už z anotácie dokážete vycítiť kostru a dokonca aj koniec, preto je potrebné mať na niečo také náladu. Ja osobne som sa tohto príbehu nemohla dočkať. Vedela som, že nebude zrovna jednoduché prehrýzť sa cez všetko to utrpenie a melanchóliu, ale bolo mi jasné, že ma čaká vytúžený šťastný koniec.

U autorky nastal značný pokrok, teda aspoň ja som to tak mojím laickým okom zachytila. Jej novinku zhľadávam o niečo lepšiu, pružnejšiu a možno ja chytľavejšiu, i keď dostať sa cez úvodnú depresívnu pasáž mi dalo celkom zabrať – nejedna slza sa mi skotúľala po líci. Druhú polovicu príbehu som si vyslovene užívala, vyložila som si nohy na stôl a s nadšením som sledovala Lydiu ako sa malými krôčikmi dostáva späť do svojho starého života, ako sa snaží postupovať ďalej a preniesť sa cez všetko to zlé.

Niekomu sa to môže zdať ako klišé romantika a priznávam, že aj mne tak miestami prišla (skutočne len miestami), ale autorka si aj tak našla svoju originálnu cestu a neraz ma v príbehu prekvapila, i keď sa predsa len našlo viac momentov, ktoré som dokázala predvídať, čo však pri takejto knihe nie je na škodu, práve naopak – je to vysoko očakávané.

Veľmi veľmi odporúčam každému milovníkovi romantiky a každému, komu sa predošlá Josiina knižka aspoň trošku páčila. Za mňa je čítanie takéhoto príbehu ideálne strávený predvianočný čas.

Za zaslanie knižky na recenziu ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri. Vy si tú svoju môžete kúpiť napríklad TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu