Mesto duchov - Victoria Schwab

 

Halloween je síce už nejaký ten piatok (konkrétne dva) za nami, ale človeku aj tak dobre padne prečítať si niečo strašidelné. A čo už len môže byť strašidelnejšie, ako premyslená ducharina? Victoria Schwab je, ako som sa nedávno dozvedela, v zahraničí veľmi obľúbená autorka a konečne sa aj nám dostalo tej pocty a vydavateľstvo Slovart nám prinieslo oficiálne prvý slovenský preklad jednej z jej kníh.

Cassidy Blaková nežije až tak obyčajný život, ako by sa na priemernú tínedžerku patrilo. Pred viac ako rokom sa takmer utopila v ľadovom jazere a odvtedy vidí duchov. Teda predovšetkým jedného ducha, jej najlepšieho priateľa Jacoba, s ktorým sa v myšlienkach rozpráva a ktorý jej pomáha prežiť v tomto nebezpečnom svete. I keď slovo prežiť by som možno nebrala až tak doslovne, nakoľko Cassidy je v podstate mŕtva.

Jej rodičia píšu hororové príbehy o duchoch a dostanú príležitosť natáčať strašidelné dokumenty po celom svete. Vyberú sa teda do Edinburgu v Škótsku, navštíviť Mesto duchov, ktoré je omnoho nebezpečnejšie, ako sa na prvý pohľad zdá. Cassidy už predtým dokázala nahliadnuť za Oponu, teda odhrnúť pomyselný plášť a vojsť do sveta duchov, ale tu je to akési silnejšie, neovládateľné, temné, priam divoké.

Ak by som mala zhrnúť svoje pocity len jednou vetou, napísala by som, že ma kniha doslova a do písmena nechcela pustiť ani len na obed (a to sme mali navarené moje obľúbené jedlo). Sadla som si na gauč, začala som čítať, a o 4 hodiny som zdvihla hlavu s tým, že mám hotovo a šialene potrebujem ďalšiu časť. A to som bola sprvu presvedčená, že to nebude nič pre mňa. Mňa totiž knihy pre mládež obchádzajú veľkým oblúkom, väčšinou o ne ani nezavadím pohľadom, ale táto kniha bola tak ospevovaná a vychvaľovaná, že som jej prosto nedokázala odolať.

Ak ste už trošku starší, určite nečakajte, že sa budete báť. Našli sa tam síce momenty, z ktorých mi prešiel mráz po chrbte, ale toto je skôr napínavý príbeh ako desivý. Hlavná myšlienka sa skôr ukrývala v sile priateľstva a v tom, čo ste ochotní preň obetovať.

Našli sa zábavné scény, avšak našli sa aj nejaké smutné, nad ktorými bolo treba porozmýšľať a ktoré nejakú tú chvíľu zostanú v hlave. Ja osobne som si príbeh naozaj obľúbila, nenašla som vlastne nič, čo by som mu bola schopná vytknúť. Snáď len toľko, že by si vo vydavateľstve mali pohnúť s druhou časťou, lebo ja už sa jej nemôžem dočkať.

Odporúčam každému, kto má chuť na jednoduchý, no aj tak kvalitný príbeh o duchoch, skutočnom priateľstve a nebezpečných dobrodružstvách. A áno, zapáči sa aj dospelým, netreba sa obávať.

Za knižku ďakujem vydavateľstvu Slovart. Vy si tú svoju môžete kúpiť napríklad TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu