Príbehy z prameňa - Katarína Mikolášová

 

Aj vy máte niekedy neovládateľnú túžbu prestať nad všetkým rozmýšľať, na pár chvíľ vypnúť a zahĺbiť sa do nenáročného, detského príbehu? Mne sa to len nedávno stalo práve s touto knižkou. V momente, ako som ju zbadala v knižnici, vedela som, že pre ňu nastal ten správny okamih a bola som rada, že som si ju tak dlho pošetrila.

Deväť silných príbehov, z ktorých len ťažko vybrať ten najlepší. Všetky sa sústreďujú okolo liečivého bojnického prameňa z prehistorickej doby až po dnešné časy. A viete, prečo je tá voda taká liečivá? No predsa preto, že sa v nej spojili sily vody, zeme, ohňa a dokonca aj vetra.

Počas celého rozprávania je prítomný dobrosrdečný duch jazera Almus, ktorého som si pre jeho výnimočné rečnícke schopnosti a vždy prítomný optimizmus okamžite zamilovala. 

Hneď prvé, čo ma upútalo, boli prekrásne farebné ilustrácie z pera šikovného Petra Uchnára. Sprevádzali ma kompletne celým príbehom a dotvárali tak celkový obraz milého diela. No prosto som na ňu nemohla vynadívať. 

Nemôžem si knižku vynachváliť, užívala som si snáď každú jednu stránku. Vôbec som nečakala, že ma tak zaujme a už ani zďaleka nie fakt, že si ju toľko obľúbim. Musím vzdať hold autorke za to, že napísala niečo také svižné, príjemné a milé. 

Ak hľadáte niečo, čo sa vám jednoduchým, ale za to takým chytľavým štýlom písania hneď dostane pod kožu, siahnite po tejto voňavej publikácii. Ešte dlho sa budete smiať na Almových sarkastických poznámkach a prežívať dobrodružstvá jednotlivých postáv.

Príbeh by som odporúčala skôr starším deťom, nakoľko je o niečo temnejší, ako zvyknú detské príbehy bývať. Rozpráva o nenávisti, zrade, bolesti, ale predovšetkým o odpustení.

Za knižku ďakujem samotnej autorke Kataríne Mikolášovej. Vy si tú svoju môžete kúpiť napríklad TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu