Oheň v srdciach - Zuzka Šulajová

Meno Zuzka Šulajová vám musí byť známe snáď ešte z tínedžerských čias, kedy sme všetci leteli na jej Džínsovom denníku o mladej Paule a jej každodenných strastiach. Od tejto série sa ale autorka posunula ďalej a napísala odvtedy už mnoho iných kníh. Medzi tie najznámejšie patrí napríklad Magický advent a ja vám dnes porozprávam o jej najčerstvejšej novinke Oheň v srdciach. 

Tentoraz ide o príbeh skôr pre dospelého čitateľa, v ktorom sa autorka zameriava na život na prelome 18. a 19. storočia na rôznych zaujímavých miestach – rozprávame sa o historickej Florencii, Viedni, Prešporku a ocitáme sa aj v Chorvátsku v meste Grič. Sledujeme život mladej Katariny, prezývanej Rina, ktorej sa ešte ako 11-ročnej podarí dostať na kráľovský dvor a stane sa chovanicou kráľa Jozefa II. len vďaka tomu, že kráľovi pripomína ženu, do ktorej bol kedysi v minulosti zaľúbený.

Rina si na kráľovskom dvore okamžite nájde svoje miesto, stane sa z nej mladá, vzdelaná a inteligentná žena, ktorá sa vyzná v histórii, politike a do toho všetkého môže mať každého muža, na ktorého prstom ukáže, bohužiaľ sa však nesprávne vydala a manžel ju doháňa k slzám. To je ale ani trochu nebráni v tom, aby sa realizovala – pokúša sa oslobodiť neprávom odsúdených na smrť. Prečítajte si príbeh o významnej, nebojácnej Katarine, ktorú len tak niečo nezastaví.

Čo musím hneď v prvom momente oceniť, je menný zoznam postáv podľa abecedy na prvých stránkach knihy. Neviem si vôbec predstaviť, čo by som bez neho robila, pretože prvých 100 strán som bola taká popletená, až som pomaly zabúdala svoje vlastné meno, a to aj s tým zoznamom – bez neho by to bolo rozhodne ešte horšie.

Obrovský záujem vo mne vyvolal hneď prológ, od ktorého som sa v žiadnom prípade nemohla odtrhnúť. Už v tom momente mi bolo jasné, že túto knihu si zamilujem a len tak ľahko ju z rúk nepustím. Vycítila som to správne a aj napriek hrúbke som túto bichlu zlupla za 3-4 dni. Držala ma dokonca tak veľmi, že som ju nedokázala odložiť ani na online hodinách, ale veď čo, mnohé udalosti z deja sa v histórii skutočne odohrali, nájdeme tu aj nejaké reálne postavy, ako napríklad už raz zmienený kráľ Jozef II. alebo Anton Bernolák.

Veľmi zaujímavý príbeh, ktorý, na moje vlastné prekvapenie, bol vyrozprávaný veľmi svižne a pútavo. Myslím, že toto bola moja prvá skúsenosť s poriadnym historickým románom a určite som nečakala, že ma to tak chytí. Išla som do toho predovšetkým kvôli autorke – spoliehala som sa na to, že pôjde o skvelý príbeh, pretože Zuzka ešte zlú knihu nenapísala, a nakoniec som zrejme objavila nový žáner, ku ktorému budem odteraz inklinovať.

Za mňa perfektná skúsenosť, nemôžem si predstaviť lepšie strávené posledné jesenné večery ako so Zuzkinou novinkou. Odporúčam predovšetkým tým, ktorí už majú akú-takú skúsenosť s týmto žánrom, pretože toto vás určite nesklame, ale som si istá, že knihou nepohrdnú ani iné ženy, ktoré majú rady kvalitný príbeh s mimoriadnou romantickou zápletkou.

Za knižku ďakujem môjmu milovanému vydavateľstvu Tatran. Vy si tú svoju môžete kúpiť napríklad TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu