Korisť - Arne Dahl

 

Po prečítaní Dahlovej prvej knihy Lovec a po tom šialene chytľavom a otvorenom konci som nemohla inak, len čo najskôr siahnuť po pokračovaní tejto famóznej severskej série s vyšetrovateľmi Samom Bergerom a Molly Blomovou.  

Teda skôr by som mala napísať bývalým vyšetrovateľom Samom Bergerom – bol totiž suspendovaný. Ten aktuálne netuší, kde sa práve teraz nachádza, všetko je akési rozmazané, takmer nič si nepamätá. Našťastie je pri ňom vždy nápomocná a sarkastická Molly, s ktorou to dotiahne ešte ďaleko.

Aj tentoraz sa Sam stáva podozrivým a zohráva v prípade dôležitú úlohu. Tentoraz je to však trošku inak, bola mu ukradnutá identita, a nie takým niekým obyčajným – prisvojil si ju samotný vrah. Nech to ale nie je len také jednoduché, autor prípad ešte viac zamotal. Samova bývalá kolegyňa Deer dostane zúfalý list, v ktorom sa nachádzajú podrobnosti dávno zabudnutej vraždy. Musel to byť buď jeden z členov tímu alebo vrah, ktorý čin spáchal, pretože také detaily neprenikli nikdy na verejnosť. Tak čo sa to tam vlastne deje?

Moju pozornosť si autor získal okamžite, už v prvej kapitole som vedela, že toto len tak z ruky nepustím. Pôvodne som chcela do knižky večer len nakuknúť, kúsok ochutnať a začítať sa do nej až ráno, ale nedalo mi to a ponocovala som s ňou niekoľko hodín. Keby ma nezmohla únava, zvládla by som túto brilantnú detektívku na jeden jediný šup.

Zbadala som aj výrazný posun v Dahlovom štýle písania, Korisť sa mi páčila ešte o niečo viac ako Lovec, takže autor dokázal, že svoju fantáziu ešte ani zďaleka nevyčerpal, práve naopak, len teraz začína naberať na obrátkach! Celý dej postupoval veľmi svižným tempom, ani na malý moment čitateľ nedostal možnosť vydýchnuť nebodaj sa ešte nudiť, nenašla som ani riadok naviac.

Príbeh je písaný jednoduchým, príjemným jazykom a rýchlo sa vám dostane pod kožu. Číta sa pomerne ľahko a rýchlo, nemala som výrazný problém čokoľvek pochopiť alebo sa čo i len na pár strán stratiť v deji – presne v tomto urobil autor velikánsky pokrok. (Alebo som možno pokrok urobila ja...?)

Špeciálne musím pochváliť obálku, ktorá sa vydavateľstvu skutočne podarila, pôsobí tak ideálne ponuro, tajomne, presne ako sa na severský triler patrí.

Za knižku veľmi ďakujem vydavateľstvu Grada. Vy si ju môžete kúpiť priamo na ich webe.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu