Pasažier 23 - Sebastian Fitzek

 

Moja prvá audiokniha v živote a práve tá od Fitzeka. Musí vám byť hneď jasné, že som ju doteraz nerozdýchala a že si určite čoskoro dám repete.

K anotácii vám napíšem len krátko, keďže pri Fitzekovi platí nepísané pravidlo – čím menej viete, tým lepší zážitok. Predsa len uňho je každá kapitola nový zvrat.

Martin Schwarz je jedným z tých vyšetrovateľov, ktorý je schopný zájsť až do extrému. Odkedy mu zomrela manželka aj syn, jeho život preňho nemá zmysel, vrhá sa do samovražedných misií a nemyslí na následky. Jedného dňa sa mu ozve istá postaršia pani, ktorá sa rozhodla venovať svoje posledné roky života plavbe na zaoceánskej výletnej lodi. Vraj vie, čo sa stalo s jeho ženou aj synom, má na to dokonca aj dôkazy. Martin neváha ani sekundu a vrhne sa na plavbu bez ďalších otázok.

Mimochodom, vedeli ste, že na takýchto výletných lodiach zmizne ročne zhruba 23 ľudí? Ak sa po povrchom pátraní nenájdu, predpokladá sa, že spáchali samovraždu. Avšak čo ak sa jeden z týchto údajne mŕtvych opäť objaví?

Myslím si, že o knihe ako takej ani rozprávať nemusím, aj tak mi to len dobre padne, pretože nepoznám toľko synoným od slova úžasný. Zameriam sa preto teda na samotný formát knihy a to je audiokniha – kniha na počúvanie.

V prvom rade treba povedať, že je to neskutočne oslobodzujúce. Nechápte ma zle, ja čítanie veľmi ľúbim a trávim ním takmer každú voľnú chvíľu, ale môcť sa len tak poprechádzať alebo si ľahnúť na posteľ a zapozerať sa do blba a pritom stráviť čas produktívne, má svoje určité čaro. Konečne som sa mohla naplno venovať knihe a variť pri tom obed bez toho, aby mi zhorel. Ľudia, to je vynález storočia! 

Sprvu mi robilo problém dostať sa do príbehu. Bolo to pre mňa všetko nové, ťažšie. Strácala som sa v postavách a nevedela som si nalistovať pár strán dozadu, aby som sa presvedčila o tom, kto je kto. I keď je tu funkcia, vďaka ktorej sa dá presunúť o 30 sekúnd dopredu alebo dozadu, ale komu sa chce, že áno? Práve preto som rada, že som začala Fitzekom, spisovateľom, od ktorého sa dá čítať aj nákupný zoznam, toto bolo totiž to jediné, čo ma držalo pri čítaní. A ešte fakt, že to je recenzný "výtlačok", takže ho nemôžem len tak opustiť. Avšak po prológu som už bola taká zažratá, že som nevedela prestať počúvať. 

Inak ak sa vám niektoré pasáže zdali pri čítaní strašidelné, len si ich skúste vypočuť. Je to úplne iný zážitok. Skoro som sa zbláznila od strachu, keď sa niekde niečo mihlo. Ideálne večer v posteli, keď už je všade pozhasínané. Pýtate sa, prečo som dopustila to, že som skončila v tmavom byte v tej najstrašidelnejšej časti? Vďaka Petrovi Kočišovi som sa do príbehu načisto ponorila a ani som si neuvedomila, koľko už je hodín. Šikovný to rozprávač.

Aby som ale spomenula aj nevýhody, čítanie (počúvanie) takejto audioknihy trvá neuveriteľne dlho. Keby som mala túto 300 – stranovú knihu fyzicky v rukách, prečítala by som ju možno za 4-5 hodín na jeden šup, takto mi však zabrala viac ako 10 hodín. Je to logické, nakoľko čítanie nahlas trvá omnoho dlhšie ako len čítanie v hlave, ale uf, už som to niekedy nemohla vydržať. Viem si to však predstaviť ako zábavku po ceste na dovolenku do Chorvátska - veď to poznáte, auto napratané po strechu, vnútri sa paria štyria ľudia, pretože sa akurát teraz pokazila klimatizácia, ale namiesto maďarských hitoviek z rádia si môžete vypočuť pútavú audioknihu. Geniálne. 

Rozhodnite sa sami, či majú pre vás výhody väčšiu váhu ako jedna nevýhoda, alebo rovno ochutnajte niekoľkominútovú ukážku v aplikácii Audiolibrix a posúďte sami, čo je toto pre vás vhodná alternatíva. Som presvedčená o tom, že keď zasa začnem chodiť do školy, počúvanie dobrej knihy vo vlaku bude mojou obľúbenou časťou dňa. 

Rozmýšľam, že si takto zakúpim aj nejaký ten horor, nech mám zážitok ešte silnejší. Ale, samozrejme, pri zasvietených svetlách. 

Za poskytnutie audioknihy na recenziu ďakujem úžasnému vydavateľstvu TatranVy si tú svoju môžete kúpiť napríklad TU alebo priamo v aplikácii AudiolibrixPríjemný zážitok.

PS: Za šikovný photoshop ďakujem @martina_s_hlavou_k_knihach


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu