Beatrice - Lina Bengstdotter

 

Je mi cťou predstaviť vám výborne premyslenú detektívku, ktorá svoj príbeh nestavia na brutálnostiach, krvavých vraždách a rôznych masochistických rituáloch. Ide o Beatrice, tretie pokračovanie zo série kníh s Charlie Lagerovou.

Inšpektorka Charlie je povolaná do Karlstadu, kde sa stratila maličká, len deväťmesačná Beatrice. Jej matka ju nechala spať vonku na terase a šla medzitým upratať dom. Keď sa vrátila, kočiar aj s bábätkom bol preč. Zdá sa, že v tomto prípade je nemožné rodičom pomôcť, po opakovanom výsluchu všetkých svedkov sa zdá, že každý z nich niečo tají. Ale prečo? Čo je také strašné, že to nemôže vyplávať na povrch ani v situácii ako je táto?

Bol by snáď zázrak, keby sa Charlie podarilo prísť na to, čo sa v dome odohralo. Máme niekoľko podozrivých, niekoľko osôb, ktorých sa to priam až osobne dotýka, ale žiadne hmatateľné dôkazy. Prípad sa neustále zamotáva, vynikajú nové a nové skutočnosti, ale stále z neho niet cesty von.

I keď som už mala čo dočinenia s Charlinou minulosťou a viem, čím si musela prejsť, nemôžem sa donútiť, aby mi bola sympatická, aj keď už k tomu v druhej časti série mala výrazne našlápnuté. Vyslovene mi robia problém ľudia, ktorí svoje strasti riešia alkoholom, drogami a sexom s náhodnými osobami. Predstavovala by som si skôr na jej mieste vyšetrovateľku, ktorá vie, čo so životom a kam sa chce v budúcnosti uberať. Nechápte ma zle, Charlie je veľmi talentovaná, inteligentná a skutočne šikovná, ale nedá mi nekomentovať jej aktuálnu psychickú situáciu.

Aj napriek tejto nezrovnalosti mi príbeh priam až dokonalo sadol. Nenašiel sa moment, pri ktorom by som sa nudila alebo by som nedajbože chcela knižku odložiť. To ani náhodou, držala som sa s ňou až do samého konca. Mimochodom, keď už sme pri tom konci, ten bol famózny. Podľa niekoľkých narážok očakávam aj štvrtú (a s miernou dávkou pozitivity aj piatu, šiestu, siedmu...) časť. Ak autorka pôjde takým svižným  tempom ako doteraz a ak jej knihy budú stále jedna od druhej lepšie, máme sa naozaj na čo tešiť.

Za knižku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Grada. Vy si tú svoju môžete kúpiť priamo TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu