Príbehy hviezd - Anita Ganeri

Ľudia sa už odpradávna orientovali pomocou hviezd na oblohe. Pre nás je najznámejšia Polárka alebo Severka, ktorá, ako už z názvu môžete vytušiť, ukazuje sever. Zišlo vám ale niekedy na um, ako sa tam tie hviezdy dostali a aké príbehy sa s nimi spájajú?


V tejto voňavej knižke sa môžete postupne dopracovať k odpovediam. Po ceste hviezdnou oblohou vás budú sprevádzať príbehy zo Starovekého Grécka či Egypta, z Afrického Buša, z kmeňa Navahov a natrafíte aj na Inkskú legendu. Dostanete tak jedinečnú šancu putovať celým šírim svetom a spoznávať mýty a legendy z každého jeho kútika. Dozviete sa teda, ako sa na oblohu dostalo Slnko, akú úlohu má na oblohe Veľká medvedica s medvieďaťom a čo tam robí taká žirafa. To je však len špička ľadovca, čaká vás omnoho viac.

Prvé, čo vás určite upúta, budú prekrásne ilustrácie, o ktoré sa postaral talentovaný Andy Wilx. Sú na nich znázornené jednotlivé súhvezdia, zvieratá a výjavy napríklad z antickej kultúry.

Ja osobne som si čítanie a prezeranie veľmi užívala. Obrázky v knižke mi pripomínali magický realizmus, doslova som v šume lístia a zavíjaní vlkov počula slová. Aj teraz, počas písania tejto recenzie, ju mám položenú vedľa seba a nedá mi nedotýkať sa jej a nelistovať jednotlivými legendami. Uchováva v sebe určité čarovno a vy máte tak chuť byť s ňou v neustálom kontakte. Zbožňujem knižky takéhoto typu, ktoré si vystavíte v poličke, aby na ne bolo dobre vidieť a aby ste sa nimi mohli denne kochať.


Čo sa týka samotných legiend, tie boli veľmi šikovne napísané, štýl bol veľmi jednoduchý a zároveň komplexný. Len mi prišlo ľúto, že boli skrátené, čo je však pochopiteľné, nakoľko je táto knižka určená skôr mladším čitateľom.  Snažila som sa šetriť si jednotlivé mýty na čo najdlhší čas, ale dlho mi toto odhodlanie nevydržalo a zhltla som ju za dva jesenné večery.  

Som si istá, že toto nie je naposledy, čo držím knižku v rukách a vychutnávam si každú stránku.

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart. Vy si tú svoju môžete kúpiť napríklad TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu