Ďaleká cesta za domovom - Richard Adams

 


Je to už dlho, čo som sa začítala do nejakej detskej knižky a som rada, že som si po takej dobe vybrala takú, ktorá ma dokázala naozaj zabaviť.

V knižke nájdeme príbeh o dvoch zajačikoch, Máčikovi a Lieskovcovi, ktorým ľudia zničili ich milovaný domov. Musia sa tak vydať na nebezpečnú a nebezpečnú cestu za novým domovom, kde ich vraj čaká lepšia budúcnosť. Cestu im skríži nejeden problém, ale králiky si so všetkým hravo poradia.

Niet divu, že ide o najobľúbenejšiu detskú knihu posledných čias. Aj napriek môjmu veku som sa pri nej neraz zasmiala, pobavila som sa na všakovakých hlúpostiach, ktoré králiky povymýšľali, preto sa nedajte odraziť nálepkou, že ide o detskú knihu.

Ide o nádherne a pritom tak jednoducho spracovaný klasický príbeh, ktorý by sa mal, aspoň podľa mňa, dostať k čo najväčšiemu množstvu čitateľov.

Vychváliť musím predovšetkým krásne ilustrácie, ktorých sa v knihe nachádza hneď niekoľko. Perfektne sa hodili k téme a dotvárali tak celý príbeh. 

Užívala som si snáď každú jednu stránku, knižku som si dávkovala postupne každý večer niekoľko dní a už som si na ňu tak zvykla, až mi bude chýbať. 

Čo ma ale celkom odrádzalo, bola hrúbka knihy. Solídnych 450 strán by som si predstavovala skôr pri trilery alebo horore, ale zrejme nie pri rozprávkovej knižke. Strany mi síce ubiehali rýchlo, ale nedokážem si predstaviť, že by sa do tejto knižky začítalo malé dieťa.


Bez zbytočných rečí túto knižku odporúčam každému jednému z vás bez ohľadu na vek, pohlavie a žánrové preferencie.

Za knižku ďakujem kníhkupectvu Preškoly. Vy si tú svoju môžete kúpiť TU


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu