Čo ak - Kobi Yamada


Už len zaradiť túto nádhernú knižku do nejakej kategórie mi príde absolútne nemožné. Na prvý pohľad to vyzerá tak, že pôjde o detskú literatúru, avšak to nie je tak celkom pravda, potom by sa k detským knihám musel zaradiť aj Malý princ. Nesie v sebe aj motivačné prvky a nájdeme v nej kopec užitočných myšlienok o osobnom rozvoji a sebarealizácii. 

Podnadpis celú myšlienku perfektne vystihuje: „Príbeh o nekonečných možnostiach v každom z nás" Myslím si, že lepšie by som to sama nepovedala. Je pravda, že na takmer päťdesiatich stranách nájdeme len minimum textu, ale na druhú stranu stojí každá jedna veta za to. Je pre mňa skutočne ťažké vybrať len nejaké, pretože každá z nich je hodná citácie.

„Čo ak máš vniesť svetlo na miesta, kde už pridlho vládne tma?“

Celému textu dodávajú ten správny efekt prekrásne ilustrácie dievčatka a jej malého prasiatka, o ktoré sa postarala šikovná Gabriella Barouchová. Aj vďaka nim ide o knihu, ktorú si chcete vychutnávať a prezerať čo najdlhšie. Ja sama som ju prečítala už niekoľkokrát, ukladala som si ju do pamäti, ale aj tak som sa jej stále nedokázala nabažiť.


Potešenie pre oko aj pre dušu, nie len pre tých najmenších. Aj v krátkych vetách sa dá povedať veľa, autor Kobi Yamada je tomu dôkazom. 

Nenapadá mi nič, čo by som tomuto pokladu mohla vytknúť. Zaželám vám len príjemné čítanie a dúfam, že si knižku užijete minimálne tak, ako ja. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Tatran. Vy si tú svoju môžete kúpiť TU


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu