Deň matiek - Nele Neuhausová

 

Mesiace som bola presvedčená o tom, že Sebastian Fitzek je jediný schopný nemecký autor píšuci trilery. Ani som netušila, ako veľmi som sa mýlila. Nele Neuhausová je presne tá pravá, ktorá sa mu dokáže vyrovnať a možno dokonca časom aj svetoznámeho autora predčiť.

Veľmi veľmi dlho som rozmýšľala, čo vám o tejto knihe napíšem, nakoľko nechcem prezradiť priveľa, ale na druhú stranu nechcem povedať primálo, aby som vás predsa len aspoň trošku nalákala. Viem, aké to je, keď vám niekto pokazí napínavú detektívku a povie niečo, čo čitateľ nemá možnosť zachytiť minimálne do polovice knihy.

Jedného dňa roznášačka novín nájde mŕtveho postaršieho pána v jeho vlastnom dome. Leží tam už dva týždne a nikomu nechýba, nikto ho neohlásil za nezvestného, nikto sa oňho akosi nazujíma. Zvláštne. Tým, že je jeho telo v pokročilom rozklade, sa nedá presne určiť, ako zomrel. Mohol ho niekto ovaliť alebo sa len chudák potkol a spadol. Kto vie?

Čo je však ešte horšie, na jeho dvore na nájde niečo, čo zmení smerovanie celého vyšetrovania. Je úbohý deduško obeť alebo páchateľ?

Hneď na začiatok musím uviesť, že ide o jednu z tých kníh, ktorú jednoducho chcete čítať. Pozriete na obálku, prečítate moju krátku recenziu a v tom momente na knihu dostanete šialenú chuť. Nikto vám v tom, samozrejme, nebráni. Využite otvorené kníhkupectvá a nakupujte čo vám hrdlo ráči a peňaženka dovolí.

Už v úvode sa i naprosto zapáčil autorkin štýl písania. S niečím podobným som sa už dlho nestretla a až po tom, čo som sa do knihy začítala, som pochopila, ako veľmi mi niečo takéto chýbalo. Autorka sa nekafre s pridlhými opismi, všetko povie pekne bez príkras, čitateľovi dá okamžite pocítiť, čoho je schopná.

Snáď ani slovami sa nedá vyjadriť, ako ľahko a dobre sa mi príbeh čítal. Neuvedomila som si, že počas niektorých zvlášť napínavých scén som zadržiavala dych, došlo mi to, až keď sa všetko upokojilo a mne akosi dochádzal kyslík.

Ak hľadáte triler na dlhé jesenné večery, nemusíte pátrať ďalej, tu ste správne.

Za knižku ďakujem môjmu milovanému vydavateľstvu TatranVy si tú svoju môžete kúpiť TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu