Milý Edward - Ann Napolitano

 

Viem, že mnohí z vás majú strach z lietania. Aj ja som už niekoľkokrát takto cestovala a tiež mi nebolo vždy všetko jedno. Avšak povedala som si, že prečo by sa to malo stať práve mne. Na svete je viac ako sedem miliárd ľudí, tak aká je pravdepodobnosť, že spadne práve toto lietadlo, v ktorom sedím ja a nie to druhé, čo letelo pred hodinou?


Edward však také šťastie nemá. Spadne práve to lietadlo, v ktorom sedí on spolu s celou svojou milovanou rodinou. Spočiatku to vyzerá ako obyčajný let sprevádzaný nevinnými turbulenciami, ale niečo sa pokazí. Niečo, čo stojí 191 pasažierov letu 2977 život. Edward prežil z nich všetkých ako jediný. Nemala to šťastie ani tehotná žena, ani významný manažér, bol to práve Edward. Čím je on taký výnimočný? To sa snaží zistiť celá krajina, nikto mu nedá pokoj. Každý sa predsa chce stretnúť s chlapcom, ktorý videl ich milovaného ako posledný.

Edward sa po havárii nasťahuje k strýkovi a tete a začína žiť nový život. Je to ťažké, áno, ale nemá na výber, musí sa pohnúť ďalej. Ale ako?

„Hľadel som na Teba, drobného chlapčeka, stále si bol pripútaný okolo pása, a Ty si zase skríkol. Podišiel som k Tebe a zdvihol som Ťa. Ty si ma chytil okolo krku a mal som pocit, že v momente, keď Ťa zachraňujem, zároveň zachraňuješ Ty mňa. Vrátil som sa k ostatným a Ty si celý čas opakoval, tichšie, ale rovnako nástojčivo: Tu som. Tu som. Tu som.“

Je to presne ten typ knihy, čo vás okamžite chytí za srdce. Ja som bola namäkko už pri prvej scéne a to som ešte ani poriadne nepoznala postavy. No dobre, je pravda, že sa našli aj momenty ako vystrihnuté z amerického filmu, – narážam na jeden z úvodných momentov, keď Edwardovi zavolal do nemocnice sám americký prezident, aby mu povedal, aký je chlapák – ale ak si ich odmyslím, príbeh bol nádherný. Vyžarovala z neho obrovská úprimnosť, sviežosť a miestami dokonca nadčasovosť. Donútil ma položiť si otázky ako „Žijem svoj život správne? Nemárnim čas na hlúposti namiesto toho, aby som robila niečo užitočné?“ Pretože Edward rýchlo pochopil, aký je život vzácny.. až na to, že on už si ho užívať akosi nedokáže. Ako by aj mohol, keď stratil každého, na kom mu záležalo?

Ten správny pocit vo mne vyvolali aj nespočetné prirovnania k Harry Potterovi – veď viete, jediný, ktorý prežil, pod ochranné krídla si ho vezmú teta a strýko, havária na ňom zanechá jazvu.. no jasný Harry! Celkovo bola kniha mimoriadne dobre napísaná. Nijaké zbytočné dialógy, prehnane vyhrotené momenty ani dlhočizné opisy. Raz si k nej sadnete a už sa nepostavíte. Minimálne do momentu, kým ju nebudete mať prečítanú.

Nádherná, srdcervúca, dokonalá. Niet čo viac dodať.

Za knižku ďakujem obľúbenému vydavateľstvu Tatran. Vy si tú svoju môžete kúpiť napríklad TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu