Obsidián - Jennifer L. Armentrout

 

Predstavte si taký typický americký príbeh. Mladé dievča, Kat, sa s mamou presťahuje zo slnečnej Floridy do chladnej Západnej Virgínie. Prečo? Aby sa konečne pohla ďalej od smrti svojho milovaného otca. Človek by si myslel, že tam bude nuda, veď ani internet tu poriadne nefunguje, ale hneď v prvý týždeň sa všetko na dobré obráti. Vo vedľajšom dome býva neskutočne sexy chalan ešte aj v Katinom veku. Kto by to čakal v takom zapadákove?


Znie to ako klišé? Uznávam. Ale ani zďaleka tomu tak nie je. Daemon, to je ten sexy sused, je akýsi iný. Ako je možné, že je taký rýchly? (Nie, nie je to upír, to už by bola poriadna vykrádačka.) Ako je možné, že vydrží pod vodou tak dlho? Každý, komu teraz na um prišla morská panna, prestáva čítať a ide sa nad sebou zamyslieť. Tak čo teda je?  

Ako to už býva, nič nie je také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá. Krásavec má totiž plnú galaxiu nepriateľov, pred ktorými musí ochrániť svoju rodinu a teraz ešte aj Kat, ktorú omylom označkoval. Ups.

Ak máte chuť na vcelku kvalitný príbeh, ktorý je ešte k tomu napísaný poriadne cynicky a s obrovskou dávkou humoru, smelo do toho. Ja osobne som sa veľmi bavila – samozrejme, v tom dobrom slova zmysle. Obaja hlavní hrdinovia sa častovali takými vtipnými urážkami, že to sa jednoducho nedalo nesmiať. Aj keď mi Daemon spočiatku liezol neskutočne na nervy, neskôr som si ho obľúbila a bola som ochotná akceptovať jeho prítomnosť, nielen to, dokonca som v ňu dúfala. Ale povedzme si úprimne, koho by taký arogantný chalan neštval? Veď Kat sprvu ani nedovolil priblížiť sa k ich domu.

Zo začiatku mi prišli dialógy akési umelé. Hovorím si, že takto spisovne a strojene by sa zrejme nevyjadrovala nijaká tínedžerka, nech by bola akokoľvek vzdelaná a inteligentná. Akoby sa autorka do svojej knihy ešte len potrebovala dostať. Už som si aj začínala myslieť, že Kat je naozaj taká zvláštna, keď sa zrazu celý dej rozbehol a naberal rýchly spád. Posledných 200 strán som nejedla, nepila, nespala, len som čítala a dúfala, že to dopadne čo najlepšie.

Mňa už, našťastie, na poličke čakajú zvyšné tri časti, tak nemusím trpieť nedočkavosťou a môžem sa do nich rovno pustiť. Vám odporúčam urobiť to isté, pretože kúpiť si len prvú časť by bola hlúposť, ako by ste potom mohli pokojne spávať?

Veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr za poskytnutie knižky na recenziu. Vy si tú svoju môžete kúpiť priamo na ich webe.  


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu