Ľúbostné listy z Montmartre - Nicolas Barreau

 


Vonku sa začína pomaličky ochladzovať, takmer každý deň prší a fúka silný vietor, preto nastal čas zabaliť sa do teplej deky, pred seba položiť šálku s pariacim sa čajom a začítať sa do milého, ľahkého ľúbostného románu.

Nicolas Barreau je na Slovensku známy najmä vďaka svojej knihe Paríž je vždy dobrý nápad, po ktorej už tiež dlhšie pokukujem.

Príbeh Ľúbostné listy z Montmartre sa rovnako ako ten predošlý odohráva v Paríži. Jeho hlavným hrdinom je mladý sympatický Julien Azoulay, ktorý kvôli ťažkej chorobe prišiel o milovanú manželku, Hélėne. Ľúbil ju viac než svoj vlastný život. Jediné, čo mu po nej zostalo, je ich spoločný synček Arthur, na ktorého je teraz úplne sám.

Tesne pred smrťou Hélėne vyslovila posledné želanie. Priala by si, aby jej Julien napísal 33 listov, jeden za každý rok jej neúplného života, a nosil jej ich na hrob. Julienovi sprvu tento nápad príde hlúpy a týždne nedokáže napísať ani riadok, aj napriek tomu, že sa živí ako spisovateľ. Až po dlhých mesiacoch konečne vypotí zopár slov a odrazu sa to preňho stane zvykom. Čo myslíte, prečo ho Hélėne o niečo takéto poprosila? Dostane niekedy na svoje listy odpoveď?

Málokedy pri knihách čítam anotácie, nechcem si skaziť prekvapenie, väčšinou sa sústredím na žáner a recenzie, a ani tentoraz tomu nebolo inak. Preto som čakala zábavnú ľúbostnú komédiu a už na prvej strane ma čakal šok. To ma však v čítaní neodradilo a pokračovala som ďalej.

Začítala som sa tak do nádherného, dojemného príbehu plného bolesti, čo mi mnohokrát vháňalo slzy do očí. Z celého srdca som priala Julianovi, aby sa cez smrť dokázal preniesť a žiť svoj život spolu s Arthurom tak šťastne, ako to len dokáže. Všetku bolesť, každý melancholický moment som prežívala spolu s ním, rovnako ako som sa tešila z jeho drobných radostí.

Naozaj nerada, ale nedá mi to, musím vydavateľstvu vytknúť preklepy, často zle označenú priamu reč a chyby v kurzíve. Našla som ich tam niekoľko a rušilo ma to. Našťastie to ale zachránil pútavý dej, od ktorého som sa len ťažko odtrhla.

Pre zhrnutie, príbeh môžem len odporúčať. Splnil všetko, čo som od neho očakávala, zabavil ma, rozplakal a spravil môj deň krajším. Určite sa doň čím skôr začítajte aj vy.

Za knižku ďakujem vydavateľstvu Zelený Kocúr. Vy si tú svoju môžete kúpiť TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu