Teplo domova - Kamila Shamsie

„Ale dnes zostali slová slovami v cudzom jazyku, vyslovenými nahlas v miestnosti nepripravenej na to, že v nej o tejto hodine človek vylezie spod prikrývok."



Fascinujúci príbeh moslimskej rodiny žijúcej v Londýne, ktorá stojí na prahu rodinne drámy. 

Trom súrodencom, Isme, Aneeke a Parvaizovi, zomrela mama, a tak boli nútení postarať sa o seba sami. Najstaršia sestra Isme nahradila dvojčatám mamu a venovala im všetku svoju lásku. 

Dvojčatá sú už dospelé, majú 19 rokov, a Isme cíti, že je čas splniť si sny, ktoré musela odložiť. Presťahuje sa do Ameriky, aby doštudovala sociológiu a začala takpovediac nový život. 

Rovnako aj Parvaiz opúšťa Londýn a ide po stopách svojho džihádistického otca. Nedáva o sebe takmer vôbec znať a nie je isté, či sa ešte niekedy dostane späť domov. 

Aj Aneeka prežíva svoj príbeh. Ona jediná zostáva v Londýne a stretá muža, ktorý je schopný zmeniť celý jej život od základov. Otázne je, či v dobrom.


„Smútok chutil ako hlad, prejavoval sa ako otupenosť, znel ako ticho."


Niekedy nedokážem pochopiť, prečo Inaque dáva do svojich kníh záložky. Za celú dobu som nenarazila na knihu z tohto vydavateľstva, ktorú by som dobrovoľne chcela odložiť ešte pred dočítaním.

Zámerne som sa snažila čítať čo najpomalšie, aby som si ju mohla poriadne vychutnať. Avšak opäť sa mi to nepodarilo a príbeh som zhltla behom dvoch dní. 

Ide asi o najsilnejšiu a najkrajšiu knihu, akú som mala česť za posledné obdobie čítať. Svet, v ktorom rodina žije, je dokonalo vykreslený z pohľadu viacerých postáv a tým sa čitateľovi dostáva obraz, o akom ani nesníval.

Príbeh moslimskej rodiny je natoľko zázračný, že v jednu chvíľu neviete, či máte plakať alebo sa smiať.

Ďakujem vydavateľstvu Inaque za poskytnutie recenzného výtlačku. 



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu