Malá krajina - Gaël Faye

„Pomyslenie na návrat mi nedá spávať, odkladám ho na neurčito, vždy ďalej. Mám strach, že nájdem skryté pravdy, nočné mory, ktoré som zanechal na prahu svojej rodnej krajiny. Vraciam sa tam už dvadsať rokov, v noci vo sne, cez deň v myšlienkach, do svojej štvrte, do slepej uličky, kde som si šťastne nažíval s rodinou a kamarátmi.“

V tejto útlej knižočke sa skrýva niekoľko obrovských príbehov. Autor tu popisuje svoje detstvo, hrôzy, ktoré si spolu s rodinou a priateľmi musel zažiť vo svojej rodnej krajine, Burundi.

V Bujumbure, meste, v ktorom vyrastal, patrila jeho rodina k tým bohatším. Mohol si dovoliť chodiť do školy, mali služobníctvo, dostal krásny nový bicykel. Avšak ani všetky peniaze sveta nedokázali zmeniť to, čo si na vlastnej koži prežil.

Genocída, ktorá začala nenápadnou nenávisťou a osočovaním na ulici. Tiché boje medzi Tutsiami a Hutuovmi prerástli do niečoho tak obrovského, že už nebolo možné to zastaviť.

Našťastie patrí medzi tých vyvolených, ktorým sa podarilo v poslednej chvíli utiecť do Francúzska a prežiť.


„Genocída je ropná škvrna – tí, čo s v nej neutopia, ostanú do smrti pošpinení.“ 

Neľahké čítanie plné bolestivých skutočností, po ktorom zaručene len tak ľahko nezaspíte. Šialené ukrutnosti sa zo strany na stranu stupňovali a zanechávali po sebe horkastú pachuť.

Dej plynul hladko, takmer som si ani nevšimla, že už som na konci knihy. Autor píše neuveriteľne pútavo, postupne odkrýva hrôzy, ktoré boli v jeho malej krajine napáchané.

Knihu som doslova zhltla behom pár hodín. Odporúčam ju prečítať absolútne každému, kto sa chce dozvedieť viac o tom, čo sa medzi Burundi a Rwandou odohralo.

Knihu vydalo vydavateľstvo Tatran. Kúpiť si ju môžete TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu