V mysli vraha - Mike Omer

 

Málokedy sa nám podarí skutočne sa ocitnúť v mysli vraha, títo vyvrheli spoločnosti sú nám väčšinou vzdialení a opovrhujeme nimi, stavím sa ale, že by ste radi vedeli, čo sa v ich hlavách skutočne odohráva, ako uvažujú a čo ich k činom vedie. Prečo si teda neprečítať bravúrne spracovanú krimi detektívku, od ktorej sa nebudete vedieť pohnúť ani na krok?

Pred čitateľom sa otvára prvý prípad forenznej psychologičky Zoe Bentleyovej a jej kolegu z FBI Tatuma Graya, spolu sa špecializujú na sériové vraždy, preto nikoho neprekvapí, keď ich prizvú vyriešiť prípad troch uškrtených, nabalzamovaných a naaranžovaných ženských tiel, ktoré vyzerajú, akoby stále žili, no ich srdcia už dávno dobili. Nič nenasvedčuje tomu, že by išlo o nejaký abnormálny prípad, prosto sa hľadá ďalší z radu psychopatov, no keď Zoe začne dostávať prazvláštne anonymné zásielky, všetko sa zmení. Minulosť pomaly vypláva na povrch, prípad sa jej zrazu osobne dotýka a odtiaľ už niet cesty späť.

„Ale ještě před pár hodinami měli oběť živou na telefonu. Blížili se nalezení její polohy. Kdyby jednali rychleji, chytřeji, lépe, mohla žít. Možná by už dokonce měli vraha za mřížemi. K dopadení pachatele byli zase o krok blíž. Jenže daň byla příliš děsivá.“

Vždy som si chcela prečítať detektívku, v ktorej aspoň zhruba tuším, čo sa bude diať a predovšetkým, kde poznám toho, čo za všetkým tým chaosom a utrpením stojí. Konečne sa mi to podarilo a ja som tak mohla skúmať každý jeden krok či už vyšetrovateľov alebo páchateľa, všímať si, či robia chyby a či by som sama konala rovnako a hlavne som sa nemohla dočkať klamlivých nápovedí, na ktoré som sa tentoraz nenechala nachytať. Bola to neskutočná zábava a preto, ak máte chuť zažiť si na vlastnej koži niečo podobné, siahnite najprv po druhej časti V temnotě a až potom si prečítajte túto prvú – V mysli vraha – do príbehu tak nakuknete z úplne inej perspektívy a zaručujem vám, že sa vám to bude páčiť.

Autorov štýl som už raz poriadne vychválila, no nedá mi nespomenúť znova jeho zmysel pre dynamiku. Krátke výstižné vety a len pár stranové kapitoly dodávali príbehu veľmi rýchly spád a takmer 400 stranovú knihu sa mi podarilo zhltnúť za necelý víkend. Mike Omer sa krásne pohral s textom, vyšperkoval ho do najmenších detailov a, čo je pre mňa najfascinujúcejšie, opäť čitateľovi dovolil nahliadnuť do mysle samotného vraha, pohrabať sa v jeho túžbach a šialených zvrátenostiach, ktorých mal plnú hlavu.

Napínavý a pre mňa veľmi silný zážitok, ktorý by som si jedného dňa opäť rada zopakovala! Len nech nám už preložia autorove ďalšie diela, už teraz sa ich neviem dočkať.

Za knižku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Grada. Vy si tú svoju môžete kúpiť TU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu