Štvrtkový klub detektívov - Richard Osman

 

Nie je nad to si v horúci letný deň vychutnať naozaj vtipnú originálnu detektívku, s ktorej vás síce nezamrazí, ale na druhú stranu vás rozhodne pobaví. Odporúčam vychutnávať pri bazéne s ľadovým drinkom.

Každý štvrtok sa v luxusnom mestečku pre seniorov Coopers Chase stretávajú štyria amatérski detektívi a pokúšajú sa rozlúštiť nevyriešené prípady miestnej polície. Ich prácu neberie nikto vážne, nie sú známi, nezožnú nijaký úspech, ale pristupujú k vyšetrovaniu s vášňou a rešpektom. Jedného dňa sa im to skutočne vyplatí – podarí sa im naďabiť na reálny prípad, dokonca hneď na vraždu. Seniori ani na malý moment neotáľajú a vrhnú sa na jeho rozlúsknutie, ale čo ak sa im to nepodarí včas?

„Elizabeth v dávnych časoch viedla veľa vypočúvaní a vydala mnohých ľudí do rúk spravodlivosti. Ak niekedy existovali pásky z tých vypočúvaní, dávno ich vyhodili, vymazali alebo spálili. Elizabeth v to aspoň dúfala. Právnici? Nie. Súdne procesy? Rozhodne nie. Len to, čo bolo najrýchlejšie.“

V prvom rade musím povedať, že je neuveriteľne ťažké sa do nej zo začiatku začítať. Prvá časť pod názvom Zoznámte sa s postavami je napísaná poriadne chaoticky, odrazu na vás vybafne zo desať rôznych ľudí, každý má svoje jedinečné charakterové vlastnosti, záľuby, každý má rád niekoho iného a vy tak nejako netušíte, či čítate telefónny zoznam alebo príbeh. Aj som rozmýšľala nad tým, že knihu odložím, nevidela som v jej čítaní zmysel, nakoľko som ani poriadne nevedela, čo sa tam odohráva a kto je na čej strane, ale množstvá pozitívnych recenzií ma presvedčili, aby som jej dala druhú šancu. Postupne som sa do toho ale dostávala a za náročný začiatok som sa dočkala vytúženej odmeny. Všetko do seba odrazu začalo zapadať a už mi nebránil nič v tom, aby som si svoj zážitok naplno vychutnala.

Wau, ľudia, poviem vám, to bola jazda. Zábavné, miestami až absurdné situácie striedali šokujúce odhalenia plné ešte absurdnejších vysvetlení. Tak schuti som sa pri knihe už dlho nenasmiala. Ikonické charaktery striedali jednu perličku za druhou, ich trefné podpichovanie sadlo do deja doslova ako riť na šerbeľ a nezaostávali ani veselé príhody, ktoré by sa len tak niekomu veru neudiali, tie musíte, podobne ako títo dôchodcovia, priťahovať. Ten, kto nazval britský humor suchým, očividne nemal čo dočinenia s Richardom Osmanom. K tomu všetkému bola táto šou obohatená o detektívnu zápletku a aj keď to sprvu vyzeralo jednoznačne, nepodarilo sa mi ju rozlúsknuť skôr ako hlavným predstaviteľom. Práveže som z nej bola poriadne dopletená, každých pár strán som tipovala iného páchateľa a vždy som si sebou bola tak istá, nuž a takto to dopadlo.

Veľmi dúfam, že Richard svoju spisovateľskú kariéru po tak úspešnom debute nezavesí na klinec a napíše ešte minimálne tucet podobných kníh, aj keď, obávam sa, túto zrejme už neprekoná. I keď môžem sa mýliť, v tomto prípade bude len rada.

Za knižku som veľmi vďačná vydavateľstvu Slovart. Vy si tú svoju môžete kúpiť napríklad TU

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu