Víno a čáry - Luanne G. Smith

Existuje podľa vás lepšia kombinácia ako víno a čary? Predstavte si, že by bolo náplňou vášho života čarovať tak, aby ste si dokázali vypestovať to najchutnejšie, najšťavnatejšie hrozno a urobiť z neho priam až magicky dobré víno, ktoré je snom snáď každej ženy. Predstavujem vám milú oddychovú novinku z českého vydavateľstva Grada, v ktorej sa stretnete s vínnymi čarodejnicami, prekliatím, pomstou a veľkou dávkou vtipných momentov.

Elena žila sedem dlhých rokov pod strašnou kliatbou – zlým kúzlom bola premenená na ropuchu a odsúdená k životu v bahnistom močiari, kde deň čo deň pojedala svoju zvlčenú kožu, ktorá mala zvrátiť toto príšerné prekliatie. Keď sa jej to konečne podarilo, vrátila sa domov, do vinice v údolí Chanceaux, kde zvykla pôsobiť so svojou grand-mère a pestovať vychýrené víno pomocou kúziel. Avšak za ten čas, čo sa neukázala, sa veľa vecí zmenilo. Vinica, ktorá im kedysi patrila, sa ocitla v rukách akéhosi právnika, ktorý na čary neveril a povery vyvracal vedeckými poznatkami. Nuž veď tak to aj s jeho vínom vyzeralo, známa značka pomaly ale isto strácala svoju povesť. Elena to v žiadnom prípade nemôže nechať tak, v prvom rade sa musí pomstiť tomu, kto na ňu kliatbu uvalil, následne potrebuje odstrániť tajomné monštrá, ktoré jej vínu niekoľko rokov škodili a ak jej zvýši čas, pozrie sa na koreň otázke, ktorá trápi obyvateľov údolia – kto alebo nebodaj čo necháva poodhadzované mŕtvoly zvierat po okolí a predovšetkým kto alebo čo z nich vysáva krv do poslednej kvapky?

„Naposledy vzala zbývající sůl z oltáře a nasypala ji do pravého spodního cípu pentagramu. Hlavna mladé ženy přepadla dopředu a Elena vydechla. Pět cípů, pět živlů: duch, vzduch, voda, oheň, země. A vznětlivá naivka, která seděla přímo uprostřed. Když byly všechny obětiny na svém místě, Elena odříkala tichou modlitbu a směřovala své myšlenky ven a nahoru.“

Podtitul kúzelná romanca k príbehu nádherne sadne. Skutočne je tu kúzelných chvíľ viac než dosť, či už tých, kde postavy využívajú mágiu, alebo tých, kde sa nedá neprecítiť čaro okamihu. Mne je len ľúto, že som po tejto knihe nesiahla skôr začiatkom už len pre tú atmosféru zberu vína a ochladzovania sa mi skôr hodí k deke, sychravému lístiu a horúcemu čaju. To však nič nemení na tom, že som z nej bola viac než len nadšená. Text plynulo napredoval, našlo sa zopár prekvapení a zvratov, z ktorých väčšinu som nepredvídala. Autorkin štýl by som opísala ako unikátny, nakoľko využívala prvky, aké som doposiaľ v žiadnom inom texte nevidela, bolo cítiť, že písanie jej ide od ruky a občas som nemohla prestať uvažovať nad tým, že si príbeh sama prežila, ako hodnoverne ho dokázala podať.

Najviac ma však oslovila tá detektívna časť, ktorá začala vrcholiť až ku koncu knihy, kde sme sa spoločne s Elenou snažili vypátrať toho, čo ju zaklial. Musím povedať, že som sa veľa nasmiala. Bolo zábavné sledovať Elenine pokusy o pomstu a držať krok s jej šialenými nápadmi. Do toho všetkého sa primiešala láska a už nebolo cesty späť. Jean-Paul, právnik, ktorý vinicu kúpil, mi spočiatku neprišiel veľmi sympatický, mala som ho za zbohatlíckeho amatéra, ktorý absolútne netuší, čo robí. Sčasti som mala pravdu, ale sčasti som nemohla byť viac vedľa. Nuž, veď posúďte sami, som úprimne zvedavá, čo naňho poviete vy.

Och a aby som nezabudla, moje gurmánske alter ego sa zamilovalo opisov rôznych typov vín všetkých chutí, vôní a farieb. Myslím, že už mám vybratú destináciu na leto.

Za fantastickú knihu ďakujem vydavateľstvu Grada. Vy si tú svoju kúzelnú romancu môžete kúpiť rovno na ich e-shope za skvelú cenu. 


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu