Myseľ bez hraníc - Jim Kwik

Stavím sa, že väčšina z vás nenašla spôsob, ako sa efektívne učiť. Nikto nás to totiž nenaučil. Odjakživa do nás tlačia vedomosti z rôznych odborov, hovoria nám, čo vedieť potrebujeme, ale nepovedia nám, ako si máme všetko to množstvo informácií aj dlhodobo zapamätať. Ďalšia vec, ako by sme aj mohli byť skutočne produktívni, keď nás neustále vyrušujú prichádzajúce správy, telefonáty, upozornenia na zábavné videá a podobne? Určite poznáte ten moment, keď si poviete, že odkladáte telefón a idete sa naplno venovať učeniu, spaniu, čítaniu, jedeniu alebo čomukoľvek inému, ale po pár minútach, u niekoho možno po pár hodinách, máte opäť v ruke telefón. Poďte sa teda s Jimom Kwickom, celosvetovo uznávaným odborníkom na zlepšenie pamäti, optimalizáciu mysle a rýchle učenie, pozrieť na to, ako ľahko si môžete vytrénovať svoju myseľ a zmeniť tak svoj život k lepšiemu. 

Jim ako všetci ostatní smrteľníci učený z neba nespadol. Všetky poznatky nadobudol štúdiom a vytrvalými experimentmi. Ako malý prekonal vážnejší úraz hlavy a odvtedy nebol schopný prijímať nové informácie, sústrediť sa a oproti ostatným spolužiakom bol pozadu. Trápil sa, nakoľko mu bolo denne vyhadzované na oči, dokonca aj samotnými učiteľmi, že je iný. Stačilo mu však drobné nakopnutie na to, aby sa opäť postavil na nohy a čelil životu čelom. Povedal si, že už nebude naďalej ten „chlapec s pokazeným mozgom“, bude na sebe pracovať a zdokonaľovať sa, aby mohol neustále napredovať. Väčšinu zo svojich overených a funkčných výskumov nám teraz prostredníctvom svojej publikácie Myseľ bez hraníc prináša ako na zlatom podnose.

„Viera vo vlastné hranice nám možno bráni v naplnení tých najväčších snov – s tým je však koniec. Sľubujem, že táto viera neobmedzí vaše skutočné ja. Všetci máme v sebe nekonečný potenciál, nevysychajúci zdroj sily, inteligencie a sústredenia. Na to, aby sme tieto superschopnosti využili, sa musíme zbaviť hraníc.“

Niekoľko teórií som musela okamžite otestovať na sebe a na svojom okolí, pretože som autorovi neverila. Konkrétne informácia o tom, že táto kniha mi pomôže prežiť výnimočný život, prišla skutočne prehnaná. A tak som sa teda rozhodla, že jeho rady a tipy vyskúšam a uvidím, či mi to prinesie nejaký výsledok. Zhodou okolností som v čase čítania tejto knihy písala v škole test (testy píšeme takmer každý deň, nebolo to zhodou okolností...) a ja som sa naň začala učiť podľa návodu, ktorý som si z knihy vycucla. Sama som neverila, ale zabralo. Jeden test z ekonomiky mi, samozrejme, život nezmenil a zatiaľ neviem posúdiť, či som sa naučila natoľko efektívne, aby som si učivo pamätala aj o niečo neskôr, musím ale povedať, že takto dobre sa mi test už dlhé mesiace nepísal. Už od začiatku pandémie študentom chýba motivácia, načo sa totiž učiť, keď je tak ľahké si pomôcť, však? Po prečítaní tejto knihy som sa ale cítila ako superhrdinka, ktorá dokáže čokoľvek, na čo pomyslí, len o to musí zabojovať, a hneď môj mozog pracoval rýchlejšie. Autor totiž vie, ako voliť slová a ako človeka dokopať k skutočným činom. Vďaka nemu som dostala pocit, že dokážem dobyť vesmír, stačí len postupovať podľa jeho rád. Svoj výcuc z knihy plánujem testovať aj v budúcnosti a som úprimne zvedavá, kam to týmto štýlom dokážem dotiahnuť. 

Na druhú stranu ale samú seba označujem ako tvora netrpezlivého a nedočkavého, preto mi autorov štýl mierne liezol na nervy. Chvíľku trvalo, kým sa konečne vykecal a dostal k veci a dlhšie rozprával len o tom, že sa nám chystá niečo vysvetliť. Nechápte ma zle, on skutočne aj vysvetľoval a pomáhal, ale všetky tie zbytočné reči okolo... jednoducho kým sa dostal k pointe, trvalo to. Pre mňa mierne nezvyk, som naučená na priame fakty a nie omáčky. Treba však povedať, že autorov život ma nesmierne zaujímal, poznáte to určite aj vy, keď to mal človek ťažké, chcete si o tom prečítať a ste zvedaví, čo všetko vám o sebe ešte prezradí. Rovnako ma bavili aj rôzne cvičenia a doplňovačky, ktorých bolo v knihe plno a ktoré mi pomohli uvedomiť si viacero vecí. 

V konečnom dôsledku svoje stretko s knihou hodnotím veľmi pozitívne. Autor mi naozaj v niekoľkých ohľadoch otvoril oči, naozaj ma naviedol na cestu efektívnejšieho učenia a naozaj mi poskytol veľa rád, ako sa v živote posúvať ďalej. Kniha teda moje očakávania splnila na viac ako 100% a dúfam, že sa mi raz podarí stretnúť tohto inšpiratívneho človeka naživo, predsa len, dnes som oveľa odhodlanejšia ako som bola včera.

Za poučnú skúsenosť ďakujem obľúbenému vydavateľstvu Tatran. Vy môžete skúsiť zmeniť svoj život TU



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu