Dobré vibrácie, dobrý život - Vex King

 

Koľkí z nás si môžu povedať, že sa skutočne a bezhranične ľúbia? Nezdá sa vám, že tej kritiky už od nás na nás bolo priveľa? Nebolo by fajn občas sa pochváliť za svoj výkon a byť na seba hrdý? A vlastne prečo len občas? Prečo by sme nemohli ľúbiť samých seba neustále? A nie, sebaláska nemá byť výhovorkou na fakt, prečo sa nehýbeme z miesta, sebaláska neznamená, že sme šťastní zo svojich nedostatkov. Ako povedal sám autor Vex King: „Sebaláska je rovnováha medzi prijatím toho, aký som, s vedomím, že si zaslúžim niečo lepšie, a prácou na tom, aby som to dosiahol.“

Vex King sa nenarodil práve ako dieťa šťasteny, v živote okúsil veľa ťažkého – detstvo prežil v útulku pre bezdomovcov, školu pre dlhy a nedostatok motivácie takmer nedoštudoval, nie vždy natrafil na správnych ľudí a nedokázal si priznať vinu. Všetci sme si niečím prešli, ale to ešte neznamená, že zatrpkneme a zostaneme stáť na mieste. V tejto publikácii autor zverejňuje ľahko nasledovateľný návod na to, ako vyžarovať dobré vibrácie, ako ich prijímať, ako sa naučiť ľúbiť samého seba a ako vždy napredovať, pretože nikdy nie je neskoro učiniť pokrok.

„Verím, že každý človek na tejto planéte sa narodil, aby niečo dokázal. Ja som si predsavzal, že vám pomôžem nájsť zmysel života, a ten vám umožní vytvárať hodnoty vo svete, ktorý upadol do obrovského chaosu. Ak sa spoločne staneme uvedomelými občanmi našej planéty, uľahčíme bremeno, ktoré na ňu kladieme. Ak budete naplno využívať svoj potenciál, nezmeníte len svoj svet, ale aj svet okolo seba.“

Začnem so spracovaním, pretože je naozaj výnimočné. Prekrásna minimalistická obálka so zlatými detailmi dodáva útlej knižke šmrnc, takže v poličke sa nestratí. Pôsobivý obsah je doplnený drobnými čierno-bielymi ilustráciami, ktoré len dokazujú, že v jednoduchosti je krása. Vyznie to povrchne, ale už od prvého momentu som sa nemohla na knižku vynadívať a prestať ju obchytkávať a už vtedy som si ju podvedome zaradila k obľúbeným.

Nuž ale k samotnému obsahu. Nemôžem na ňu napísať jediné krivé slovo. Autor skutočne vie, o čom rozpráva, z tejto tematiky si veľa zažil a veľa sa jej vo voľnom čase venoval, načítal množstvo kníh a podelil sa s čitateľmi o svoje najlepšie rady. Niekoľko jeho tipov som pár dní testovala na samej sebe, napríklad som začala s meditáciou presne podľa jeho postupu a začala som sa viac sústrediť na prijímanie a odovzdávanie dobrých vibrácií, ako radí autor. Niečo na tom skutočne bude, pretože sa cítim oddýchnutejšia, sviežejšia a predovšetkým motivovanejšia, čo sa môže pred skúškami len hodiť. Autor prikladá k teórii aj prax, radí, ako správne uplatniť jednotlivé tipy v živote a nabáda čitateľa postaviť sa zo stoličky a ísť rady odskúšať hneď teraz na vlastnej koži. Môjmu srdcu najbližšia bola časť knihy rozprávajúca o tom, že dávať seba samého na prvé miesto, zďaleka neznamená byť sebeckým. Ak už nie celú knihu, prečítajte si aspoň týchto pár strán.

Táto knižka tiež zažila moju premiéru v lepíkovaní – jednoducho som sa nemohla udržať a začala som si všetky dôležité myšlienky zvýrazňovať a podčiarkovať, až som takmer skončila pri vyfarbení celej knihy. Už teraz viem, že sa nielen k vyznačenému, ale k celému autorovmu projektu jedného dňa vrátim. Napríklad vtedy, keď budem na dne, pretože viem, že táto ma povzbudí a vyčarí mi úsmev na tvári.

Za hodnotný zážitok ďakujem vydavateľstvu Tatran. Vy si svoj návod na šťastný život môžete kúpiť TU

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu