Tri ženy - Lisa Taddeo

Tri ženy, na prvý pohľad úplne odlišné, no v konečnom dôsledku mali predsa len niečo spoločné. Spájala ich túžba. 


Autorka tejto knihy si zaumienila dozvedieť s viac o ženskej sexualite, a preto sa rozhodla z bezprostrednej blízkosti sledovať tri rozdielne ženy. Trvalo jej to takmer desať rokov, no dnes pre nás prináša tri ucelené príbehy popretkávané v jednej knihe. 

Prvá z nich je Maggie, len sedemnásťročná stredoškoláčka, ktorá spolu so svojím učiteľom nadviaže viac než len profesionálny vzťah. Zájde to veľmi ďaleko, dokonca až tak, že stojí pred súdom a žaluje ho za sexuálne obťažovanie. 
To je fakt, ktorý sa dozvedáme hneď na začiatku, zbytok súdneho procesu a rovnako aj retrospektívu z ich vzťahu spoznáme až neskôr.

Ako druhá sa v knihe predstaví Lina. Ona, na rozdiel od Maggie, už má dávno manžela aj deti, je to dospelá žena starajúca sa o domácnosť. Všetko znie úplne v poriadku, keby ju jej manžel ľúbil. Už je to hádam aj päť rokov, čo ju nepobozkal na ústa, nepohladil a nevyznal jej lásku. 
Line to, samozrejme, chýba. Niet sa čomu čudovať, keď nakoniec tú bolesť nezvládne a obráti sa na jedného zo svojich starých známych, s ktorým nadviaže bližší vzťah. 

A ako posledná je tu Sloane, úspešná majiteľka reštaurácie, ktorá je ku všetkému ešte aj krásna. Lenže ani tá krása nie je zadarmo, veľa si pre ňu vytrela. 
Na rozdiel od Liny má harmonický vzťah, ale problém, ak sa vôbec dá nazvať problémom, je niekde inde. Sloanin manžel sa rád prizerá tomu, ako jeho manželka spáva s inými mužmi. Zdá sa, že Sloane to nevadí, i keď pravda môže byť celkom iná. To posúďte sami. 

Toto vôbec a ani zďaleka nie je typ knihy, po ktorom by som v kníhkupectve siahla. Dostala sa ku mne omylom vďaka chybe, za ktorú som ja teraz veľmi vďačná. 

Spočiatku sa mi kniha nečítala ľahko, trvalo mi pár strán, kým som sa do príbehu dostala, nakoľko sa mi poriadne mýlili postavy. V celom príbehu som mala neskutočný chaos, netušila som kto je kto a čo sa komu deje. 
Postupne, asi po piatich kapitolách, som sa do toho dostala a už to išlo samo. Nemohla som sa príbehu nabažiť, čítala som stále ďalej a ďalej nevnímajúc čas.

Z príbehov mi bol najsympatickejší ten Maggin. Zo všetkých ma zaujal najviac a práve na jeho čítanie som sa najviac tešila. Mala som chuť preskakovať strany len aby som sa dozvedela, ako dopadne súdny proces a či bude po toľkých rokoch konečne šťastná.

Knihu určite všetkým odporúčam. Nenechajte sa odradiť, ak vás na začiatku náhodou nechytí, rozhodne stojí za to prečítať si ju do konca.

Ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Tatran. Knižku si môžete kúpiť TU






Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu