Temná hmota - Blake Crouch

Autora, Blacka Croucha, môžete poznať vďaka sérii troch kníh zvanej Mestečko Wayward Pines, podľa ktorej vyšiel aj rovnomenný seriál. Nepochybujem o tom, že táto trilógia bude aspoň taká dobrá ako jeho kniha Temná hmota.








Jason Dessen je úplne normálny vedec, ktorý sa rozhodol pre tehotenstvo svojej priateľky zahodiť vedeckú kariéru a ísť sa naplno venovať rodine. Teraz je z neho uznávaný profesor na druhotriednej univerzite v Chicagu. 

Miluje svoj život taký aký je, miluje svoju manželku a hádam ešte viac miluje svojho syna. Nikdy neoľutoval to, že sa rozhodol pre nich. 

Jedného dňa sa Jason vyberie do obchodu na obyčajný nákup. Už sa teší, ako sa vráti domov k manželke a strávi s ňou príjemný večer. Lenže jeho plány niečo pokazí.

Odzadu ho napadne neznámy útočník, ktorý o ňom pozná hádam každú podrobnosť.  Odvlečie ho do opustenej budovy a so zbraňou na hlave ho donúti prezliecť si šaty. Posledné, čo si Jason pamätá, je ako mu do krku bola vstreknutá nejaká zmes, po ktorej okamžite zaspal. 

Keď sa po dlhšom čase prebudí, zistí, že to Chicago, v ktorom sa ocitol, nie je jeho domovom. Všetci sa k nemu správajú s úctou, obdivujú ho, lenže jeho žena nie je jeho ženou a jeho syn neexistuje.

Do tejto knihy som išla pomerne skepticky. Videla som na ňu samé pozitívne recenzie, ale ja nie som typ, ktorý by čítal sci-fi. Preto som jej čítanie tak dlho odkladala. Nakoniec som si povedala, že už ju mám v poličke takmer mesiac a ešte som sa jej nedotkla, je čas ju prečítať.

Opäť som urobila chybu, nemala som váhať tak dlho. Kniha je geniálne napísaná, každá kapitola je iný zvrat, vždy sa dozviem niečo nové. Aj keď som si myslela, že viem, ako to bude pokračovať, vôbec som to dobre neodhadla.


Neustále som potrebovala čítať ďalej, držala som Jasonovi palce a čakala som, čo sa bude diať. Hovorím si, že keby som bola Jasonovým priateľom, poradila by som mu, čo má robiť, lenže ja sama som bola bezradná.

Toto je prvá a zatiaľ aj posledná kniha z vedeckého prostredia, ktorú som prečítala. Dúfam však, že ich bude viac. Nemusíte sa báť, že by tam na vás čakalo množstvo vedeckých nezrozumiteľných termínov, to vôbec. Príbeh je napísaný príjemne laitsky, zameriava sa predovšetkým na životy a psychologizáciu postáv, ako na vedecké výskumy.

Odporúčam ju každému z vás všetkými desiatimi, aj napriek tomu, že nie ste fanúšikmi sci-fi žánru.
Ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr za túto geniálnu knihu. Vy si svoju môžete kúpiť TU.















Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu