Dvere v kúte sveta - Barbora Vanická

,,Kúsok po kúsku vytvoríme celok!"

Adam je úplne obyčajný malý chlapec, ktorý navštevuje ešte len základnú školu. Nie je veľmi obľúbený, skôr ho každý prehliada, a tak predstiera, že je matematický génius, aby ho mal aspoň jeden chalan rád.

Naopak Adamova sestra Eva je úplne iná ako on. Je to asi najobľúbenejšie dievča v škole, každý ju má rád, každý s ňou chce sedieť.

Keď Eva zavolá Adama von spolu s jej kamoškami, Adam vezme fotoaparát a rozmýšľa, ako sa nenápadne vytratiť. Lenže sa mu to podarí lepšie, ako očakával. Nedopatrením sa cez Dolný kút, tajné dvere, dostane do Stromorohu, magickej krajinky, ktorá ale postupne vymiera.

Pred ním sa rozprestiera obrovský strom plný života a všakovakých drobných tvorov.

Eva sa vráti domov a zistí, že Adam nikde nie je. Čo je však ešte horšie, ani nikomu nechýba. Akoby naňho všetci okrem nej zabudli...

Čo sa to deje?

Naozaj veľmi veľmi knižku odporúčam a ešte o niečo viac práve v týchto ťažkých časoch. No a čo, že je určená mladším čitateľom? No a čo, že hlavné postavy sú deti? Zabaví vás!

Ja som sa pri nej dokázala výborne odreagovať. Je mi len ľúto, že autorka túto knižku nenapísala pred desiatimi rokmi, keď som bola v ideálnom veku na jej čítanie, určite by som si celý príbeh užila viac.

Čo mi ale na knižke chýbalo, boli ilustrácie. Predsa len ide o detskú knižku, tým pádom by tam mali nejaké byť.

S potešením som čítala čarovný príbeh detí spoznávajúcich zázračnú krajinu a zázračný strom. Nemôžem povedať, že by som nepredvídala záver, ale príbeh ma aj tak dokázal dostatočne pobaviť a vzbudiť vo mne určité emócie.

Dúfam, že toto nebola autorkina posledná knižka, pretože má naozaj veľký talent.
Ďakujem veľmi pekne sa poskytnutie e-knižky na recenziu, Baška. Vy si tú svoju môžete kúpiť napríklad na Martinuse.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu