Kvety v podkroví - Virginia Andrews

Krutosť a túžba po majetku dokážu s človekom urobiť veľa. Táto kniha, ktorá je napísaná podľa skutočných udalostí, je toho dôkazom. 


Celý príbeh sa začína veľmi rozprávkovo, máme šťastnú šesťčlennú rodinku - matka, otec a štyri deti. Otec prichádza domov len na víkendy, pretože cez týždeň musí pracovať, nakoľko matka má úlohu ako gazdinka v domácnosti. Všetko by také ideálne aj zostalo, keby sa nestala jedna príšerná autonehoda a otec, Christopher, by pri nej nezomrel. Katastrofa.

Matka, Corrine, nemá ani cent, má štyri deti na krku - najstarší Chris má len 14 rokov, mladšia Cathy 12 a dvojičky Carrie a Cory majú po 5 rokov. Nedokážu sa o seba postarať. 

Matka dlho váha, až sa nakoniec rozhodne presťahovať sa naspäť ku svojim rodičom, s ktorými už ale niekoľko rokov neprehovorila. Našťastie jej mama o celej situácii vie a dcéru prijme. 
Avšak to má jeden háčik. Corrinin otec sa v žiadnom prípade nesmie dozvedieť, že jeho dcéra má deti. Inak nebude dediť nič a zostane namizine.

A tak sa Corrine rozhodne, že svoje štyri malé deti zatvorí do izbičky vysoko na poschodí, kde majú pôvodne stráviť len pár dní, kým chorľavý starý otec nezomrie. 

Lenže starý otec je odolnejší ako sa zdal.
Ale predovšetkým, komu veriť? Keď každý sa zdá byť nepriateľ...

Spočiatku som netušila do čoho idem. Anotáciu som len tak prebehla očami a aj keď mnohí knihu považujú za klasiku, ja som o nej nikdy nepočula. Dokonca bolo natočených aj niekoľko filmov. 

Zapáčila sa mi od prvého momentu. Príbeh bol veľmi pútavo napísaný, dobre a ľahko sa čítal. 

Po celú dobu mi bolo štyroch súrodencov veľmi ľúto. Nemohla som sa pozerať (nemohla som čítať) všetky tie krutosti, ktoré na ne boli napáchané. Na konci knihy som už len sedela s otvorenými ústami  a nedokázala som uveriť tomu, čo sa tam odohralo. Najviac vo mne rezonoval fakt, že tento príbeh bol inšpirovaný skutočnou udalosťou. Dúfam, že tá nebola taká príšerná, ako táto kniha. 

Neuveriteľne sa mi priečila Corrine, matka detí. Dalo by sa povedať, že na každé riešenie mala sto problémov. Klásť si otázky typu: ,,Ako môže byť normálna matka schopná zatvoriť svoje deti do podkrovia?" sú asi zbytočné, pretože Corrine bola proste taká. 

,,Peniaze hýbu svetom. Nie láska." - výrok, ktorý patrí k Corrininým obľúbeným.

Názor na knihu si môžete vytvoriť sami, kúpite ju TU . A ja ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Noxi.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu