Keď zhasnú svetlá - Mary Kubica

Jessie Sloanová práve zažíva asi najhoršiu nočnú moru. Jej mama v nemocnici zomiera na rakovinu a ona má zostať sama ako prst. 

Jessie je typické mladé americké dievča, život malina, nič ju netrápi. Až kým sa nedozvie, že jej mama je smrteľne chorá a Jessie to bude od istého času musieť zvládnuť úplne sama.
Svojho otca nepozná, vždy, keď sa naňho spýtala, mama ju odbije pár slovami alebo neodpovie vôbec.

Hlavná hrdinka nemôže spať, je príšerne unavená, ale spánok neprichádza. Predsa len sa jej podarí na malý moment vďaka tabletkám zaspať, avšak práve vtedy jej mama naposledy vydýchne. Ani len sa s ňou nestihla rozlúčiť...

Je čas podať si prihlášku na vysokú školu, ale opäť nastáva problém. Úradníčka, ktorá to celé vybavuje, ju nemôže nájsť v záznamoch. Čo je však ešte horšie, našla ju v zozname medzi mŕtvymi.

Paralelne sa rozvíja aj príbeh Eden, mladomaželky, ktorá si len nedávno spolu s manželom kúpila dom ďaleko od civilizácie a plánuje si založiť rodinu. Ale nedarí sa jej. Skúšajú to s manželom mesiace, lenže všetky pokusy vedú len k vzájomnému odcudzeniu. Rozhodne sa to teda vyriešiť inak.


Celú dobu som si myslela, že poznám koniec. Veľmi ľahko som predvídala dej a už som si chcela gratulovať za to, ako som výborne autorku prekukla. Ale nemohla som sa viac mýliť. Tesne pred koncom nastal taký obrovský zvrat, že ani Fitzek by sa zaň nemusel hanbiť.

Príbeh sa čítal veľmi príjemne a jednoducho, dej bol prehľadný, nikdy som sa nestrácala. Obrovskou výhodou bol aj fakt, že v deji vystupovalo možno 5-6 popredných postáv, zvyšné boli spomenuté len raz, tým pádom bola kniha jednoduchšia na porozumenie.

V istom momente som nevedela rozoznať, čo je pravda a čo je len výplod Jessicinej insomnie. Miatlo ma to a stále som mala vďaka tomu chuť čítať ďalej, potrebovala som tomu prísť na koreň. Aj keď som bola presvedčená o tom, že poznám koniec, chcela som čítať ďalej a len som čakala na moment, kedy sa Jessie totálne zrúti.

Mala som chuť jej pomôcť, zdalo sa mi, že vidím viac ako ona, ale opäť som sa mýlila. Toto je jedna z kníh, ktoré treba prečítať až do konca, jedine tak je možné utvoriť si ucelený názor.

Ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Slovenský spisovateľ za recenzný výtlačok a možnosť prečítať si knihu pred oficiálnym vydaním. Vy si svoju môžete kúpiť TU.








Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu