Chris Carter - Dvojitý kríž

Ľudia, ktorí spolu nemajú nič spoločné, sú postupne ponachádzaní brutálne zavraždení. Každý iným spôsobom, každý v inom čase, každý na inom mieste. Zoznámte sa s naším vrahom.




Detektív Robert Hunter pracuje v LA na oddelení vrážd. Nemôže sa sťažovať na nedostatok práce, práve naopak, má jej až nad hlavu. Vedie osamelý život, odkedy zomrel jeho jediný priateľ, jeho pracovný partner, nemal nikoho, s kým by sa mohol porozprávať.

Občas mu ale zatelefonuje vrah, ktorý má na svedomí všetok ten hurhaj v Kalifornii. Vždy ho láskavo nasmeruje na miesto činu, kde nechal svoju poslednú obeť.

Hunter dostane nového parťáka, Carlosa Garciu, a obaja sú poverení riešiť prípad nového sériového vraha. Počkať. On vlastne vôbec nie je nový.

Všetko nasvedčuje tomu, že to je ten istý človek, ktorého pred pár rokmi za vraždy popravili. Jedine, že by chytili nesprávneho...

Všetky obete sú zavraždené skutočne brutálnym a nechutným spôsobom. Keď s nimi vrah po niekoľkodňovom mučení skončí, na zátylok im vyreže znak dvojkríža. Žeby išlo o nejakého náboženského fanatika?


Pre začiatok potrebujem podotknúť, že som veľmi spokojná s výberom detektíva. Konečne to nebol skrachovaný alkoholik na pokraji síl, ktorého vlastne nikto nemá rád (prepáč, Harry Hole). Detektív Hunter bol pri zmysloch, geniálny a vcelku vtipný. Keby si pred spaním nevypil poldecák whisky, bol by takmer abstinent.

Príbeh sa rozbieha už na prvej strane, od začiatku dej sprevádza napätie. Spočiatku som si myslela, že ide v podstate o Saw v knižnej verzii, ale našťastie som sa mýlila. Kniha bola ešte o niečo premyslenejšia, celý príbeh dával zmysel a až po dočítaní posledných pár slov som si to v hlave dokázala všetko zrovnať.

Po skončení úvodných scén ma odrazu premkol pocit, že toto musím dočítať stoj čo stoj. Zo začiatku ma ani toľko nezaujímalo, kto je vrahom, skôr ma trápil detektív Garcia v ohrození. Totiž už v druhej kapitole nájdeme Hunterovho parťáka pribitého na kríži so železnou korunou na hlave. A práve v momente, kde malo prísť rozuzlenie celej scény, sme sa odrazu vrátili do minulosti a autor začal rozprávať príbeh od začiatku. No na porazenie...

Každopádne, odporúčam skôr silnejším povahám, ja mám načítaných už veľmi veľa krvavých detektívok, ale toto bolo niečo viac. V niektorých momentoch mi prišlo až fyzicky zle.
Aj tak sa už teším na druhú časť.

Ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Aktuell. Nemajú aktualizovanú stránku, takže knihu si môžete kúpiť napr. v kníhkupectve Martinus.





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu