Tipy na vianočné čítanie

Dnes je prvý december a Vianoce klopú na dvere. Tešíte sa? Pokiaľ ide o mňa, ja si škrtám dni v kalendári už od januára. Pripravila som si pre vás niekoľko tipov na knižky, ktoré vám doma počas Vianoc nesmú chýbať. Všetko sú to knihy, ktoré majú s Vianocami niečo spoločné a ja nevidím inú možnosť, len ich čítať stále dookola. 




Snehová sestra - Maja Lunde

Predstavujem vám magický rozprávkový príbeh o rodine, ktorá si prešla veľkou traumou - prišla o jedného zo svojich členov. Hlavná postava, Julian, spozná na plavárni dievča, ktoré ho zavedie do svojho vianočne vyzdobeného domu, ponúkne mu perníčky, zatiaľ čo v kozube počuť pukot ohňa.
Dôvod, prečo som si knižku vybrala je ten, že sa skladá z 24 kapitol, teda slúži ako knižný adventný kalendár a vy tak máte možnosť prečítať si každý deň jednu kapitolu. To aby ste začali už dnes. 
Táto knižka je už viac ako 5 rokov stará, som si úplne istá, že každý jeden z vás ju už dávno pozná. Títo traja autori napísali tri uzimené príbehy, ktoré stoja za prečítanie. Ja knižku čítam každé jedny Vianoce a doteraz nemám dosť, to o niečom predsa svedčí. 
Trom mladým ľuďom snehové záveje pokazia ich sviatočné plány, ale nič nie je také čierne, ako sa na prvý pohľad zdá. Veď presvedčte sa sami. 

Vianočné dni - Jeanette Winterson

O tejto zázračnej knižke som počula už veľa, ale aj napriek tomu som po nej nikdy nesiahla. Tieto Vianoce to chcem zmeniť a konečne si ju prečítať. Je pomerne útla, ale nachádza sa v nej  12 vianočných príbehov a k nim aj 12 dobrôt na 12 dní. 
Keďže ide o 12 poviedok, som rozhodnutá prečítať si od Lucie až po Prvý sviatok vianočný vždy jednu, a tak sa pripraviť na Vianoce.


Jedného dňa v decembri - Josie Silver


Konečne moja najobľúbenejšia vianočná knižka. Ženy, viete si predstaviť niečo horšie ako fakt, že muž vašich snov, vaša spriaznená duša, teraz randí s vašou najlepšou kamarátkou? Veru, to zabolí. Presne toto sa stane Laurie v knižke Jedného dňa v decembri. Je veselá, miestami vám bude hlavnej hrdinky ľúto, ale hlavne je vianočná. A presne preto by ste si ju v tomto období mali prečítať aj vy. 





Vianočná koleda - Charles Dickens



Zamyslime sa spoločne nad tým, ako by vyzerali Vianoce, keby sme si všetci povinne neprečítali Vianočnú koledu. No predsa príšerne. 
Keby sa predsa len našiel niekto, kto nevie, o akej knižke je reč, pridám drobnú anotáciu. 
Srdce najznámejšieho lakomca pána Scrooga neobmäkčí len tak niečo. Dokonca ani malé hladujúce deti, ktoré zavítajú do jeho obchodu. Rovnako tak ho prídu navštíviť aj rôzne prízraky a pán Scrooge má možnosť nahliadnuť do minulých, terajších a budúcich Vianoc.  Táto klasika otvorí srdce nejednému čitateľovi, možno aj to je dôvod, prečo túto knižku čítajú ľudia po celkom svete aj viac ako 170 rokov po jej vydaní. 
















Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu