Knižky ako stvorené na darovanie na Vianoce (druhá časť)

Každý jeden pozná tú dilemu, ktorá máta už od októbra. ,,Čo mám všetkým kúpiť pod stromček? Tak čo by ich najviac potešilo?" Práve preto som pre vás vytvorila tento článok, kde nájdete knižné novinky, ktoré určite stoja za darovanie. A najlepšie na tom je, že to nie sú knižky len pre čitateľov, svoje si nájdu aj tí, čo celý rok knihu ani nechytia do ruky.


Cyntoryn zvieratiek - Stephen King

Viem, že táto kniha už roky nie je novinka, ale konečne vyšla v slovenskom preklade a ja sa z nej neuveriteľne teším. Pred pár mesiacmi ste mali možnosť vidieť rovnomenný film v kinách, takže ste o knižke už určite počuli. A keby aj nie, autora, Stephena Kinga, pozná každý.
Tentokrát sa Kingova knižka odohráva v malom vidieckom mestečku Ludlow. Rodina sa sem presťahuje zo Chicaga za prácou. Pomaličky sa zabývajú, zoznámia sa so susedmi. Vedľa domu sa nachádza lesík, v ktorom niečo nie je v poriadku. Na náhodnej prechádzke objavia ,,Cyntoryn zvieratiek", kde zrejme malé deti pochovávajú svojich mŕtvych maznáčikov. Ani zďaleka to nie je taká jednoduché, za týmto miestom stojí niečo viac. K rodine sa dostávajú určité varovania, očividne však nepadli na úrodnú pôdu...

iPohádka - Karel Kovy Kovář

Mladý youtuber Kovy vydáva už svoju druhú knižku. Teraz to už nie je jeho autobiografia, ale taká moderná rozprávka pre malých aj veľkých. Nájdete v nej všetko. Princa, princeznú s celou kráľovskou rodinou, draka, chrabrého gentlemana ochotného zachrániť princeznú a dokonca aj internet. Áno, rozprávka je skutočne veľmi moderná, nájdeme v  nej aj zmienku o znečisťovaní planéty. 
Pôsobí skutočne vtipne a zaujímavo, keby som si ju nekúpila sama, určite by som ju pripísala do listu Ježiškovi. 


Spev o Achillovi - Madeline Miller

Knižka vychádza konečne po rokoch aj v slovenčine a ja nemôžem inak, en skákať od radosti. Od tejto autorky už som čítala knižku Kirké, môžete na ňu nájsť recenziu na mojom bookstagrame @laska_ku_kniham
Aj napriek tomu, že vôbec nepoznám grécku mytológiu, som odhodlaná túto knižku si prečítať, pretože ani predošlá knižka autorky ma nesklamala. 
Každý z vás predsa pozná Achilla a legendu, ktorá koluje o jeho päte. Achilles, grécky hrdina, spoznáva Patrokla, ktorý je jeho pravým opakom. Vezme ho pod ochranné krídla a vyrastajú spolu, i keď Achillova matka Tetida, ktorá nenávidí každého smrteľníka, je im neustálou hrozbou.  V knižne nechýba napätie, láska, boj, nesmrteľnosť a tiež to, čo môže spôsobiť túžba po sláve. 


Harry Potter - J.K.Rowlingová

Naschvál som neuviedla konkrétnu časť Harryho Pottera, pretože je to úplne jedno.  Harry patrí ku knižným postavám, ktoré sa nikdy nikomu neomrzia. Najlepšie na tom je, že každá jedna knižka vyšla vo viacerých vydaniach, ja osobne mám doma 4 rôzne a stále nemám dosť. Preto je pre mňa Harry Potter kniha, ktorá sa dá darovať komukoľvek na akýkoľvek sviatok a nikdy nesklame. 
Avšak podľa mňa najlepšia atmosféra na Harryho je práve počas Prvého a Druhého sviatku vianočného. Vládne pohoda, hrajú koledy, dojedajú sa posledné medovníky (u nás sú medovníky vždy tie, ktoré sa zjedia ako prvé, i keď sa vždy napečie hneď niekoľko plechov), a presne preto sú tieto knihy niečo, čo si dokážem predstaviť zabalené pod vianočným stromčekom. 


Pianistka - Elfriede Jelinek

Erika Kohutova to nemá ľahké. Je osamelá, jej otec zomrel v psychiatrickej liečebni a ona zostala žiť so svojou konfliktnou matkou a je od nej citovo závislá. Erika nie je taká ako vyzerá. Je to síce prísna prísna učiteľka, avšak v noci vedie úplne iný život. Taký, ktorý by od nej nikto nečakal. Spriatelí sa s jedným zo študentov, Klemmerom, ktorý jej život mierne naruší. Spočiatku odoláva, no neskôr sa tomu prúdu poddá a užíva si silu prítomného okamihu.
Jej anotácia ma natoľko zaujala, že som sa rozhodla zaobstarať si ju aj bez prečítania recenzií. Vy tak robiť nemusíte, pretože v priebehu decembra na ňu vydám recenziu. 

Môj rok 1969 - Alena Breuerová

Konečne tu mám knižku, ktorá nie je až tak veľmi na čítanie ako na prezeranie. Má to však jeden háčik, knižku je ideálne darovať niekomu, kto sa narodil v roku 1969. Ale žiaden strach, pretože knižiek zo série ,,Môj rok.." vyšlo niekoľko. Je tam napríklad rok 1989, 1978, 1979, 1948 a tak ďalej.
Ak vás zaujíma, koľko v tomto roku stálo kilo chleba, alebo dom, kto sa v tomto roku narodil, aký bol priemerný plat, čím sa tento rok zapísal do histórie a mnoho ďalšieho, tu ste správne. 
Tiež plánujem darovať túto knihu tatinovi na Vianoce. Poznáte to, otcovia sú vždy tí najviac problematickí, preto je táto séria kníh ideálne riešenie. 













Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu