Darček - Sebastian Fitzek

Ďalší Fitzekov kvalitný psychotriler. O čom bude tentokrát? 





Kniha sa začína veľmi brutálnou scénou odohrávajúcou sa vo väzení. Autor dáva čitateľovi okamžite pocítiť, čoho je schopný. O hlavnej postave, Milanovi, zo začiatku nevieme vôbec nič. Všetko sa dozvedáme cez retrospektívu, Milanovo rozprávanie svojmu mučiteľovi.
Hlavná postava vedie úplne normálny život. Teda až na to, že je analfabet. Nedokáže čítať ani písať a z textov má panický strach. Pokúša sa čítaniu a písaniu vyhýbať, ale to sa mu nie vždy podarí. Nemôže si urobiť vodičský preukaz, nedokáže vyplniť listinu na úrade, ale hlavne, nočná mora každého knihomoľa, nedokáže prečítať knihu. Oproti tomu je Milan veľmi šikovný, má takmer fotografickú pamäť a nádherne kreslí.
Dokonca ani jeho priateľka Andra nevie o tom, kto Milan v skutočnosti je. A presne to je ten dôvod, prečo teraz spolu sedia v manželskej poradni. Andra má pocit, že jej Milan niečo tají.
Kiežby bol toto Milanov jediný problém.
Jedného dňa prechádza cez križovatku a zbadá v aute malé plačúce dievča. Pritláča na okno papier, na ktorom je niečo napísané, preblikne zelená a auto uháňa preč. Lenže máme tu problém. Milan cíti, že to, čo sa stalo, nie je v poriadku, ale netuší, čo na tom papieri bolo napísané.



Táto úžasná knižka bola jedným z mojich vianočných darčekov. Slovami sa nedá opísať, aká som z nej nadšená. Je vidieť, že autor, ktorého knihu tu recenzujem, určite nie je žiaden amatér. Jeho príbeh je geniálne spracovaný, neskutočne zamotaný a famózne rozuzlený. Na hodnotenie jeho knihy zrejme budem potrebovať synonymický slovník, pretože nechcem dookola opakovať tie isté superlatívy.
Až do posledného písmenka som netušila, ako tá kniha skončí. Nebudem preháňať, ak poviem, že minimálne 150 strán som bola úplne stratená. Netušila som, komu môžem veriť, a či vôbec mám veriť, kto je zlý a kto dobrý, kto chce skutočne pomôcť a kto len uškodiť. Netušila som vôbec nič. Aj keď ku koncu som začínala mať tušenie, nečakala som to. Záver ma úplne dostal a ja som zostala sedieť s otvorenými ústami a neverila som tomu, čo to zasa autor dokázal vymyslieť. Klobúk dolu pred majstrom psychotrilerov, každá jeho kniha sa oplatí.
















Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu