Snehová sestra - Maja Lunde a Lisa Aisato


Nádherná knižka s kopou prekrásnych ilustrácií je ako stvorená na predvianočné dni. Čaká vás 24 kapitol, jedna na každý decembrový deň až do Vianoc. 



Malý Julian sa každý rok tešil na Vianoce. Pečenie perníčkov, vianočné koledy a celá tá atmosféra! No na nezaplatenie. Tieto Vianoce však bude všetko inak. Nálada je odlišná, až sa takmer zdá, že nie je dôvod na radosť. Julianova sestrička Juni totiž len nedávno zomrela, rana v srdciach zostala nezacelená a Julian vôbec nepociťuje šťastie. 
Jedného dňa trávi deň na plavárni, ponára sa a myslí na všetko, čo sa počas uplynulého roka stalo, keď tu zrazu zbadá malé dievčatko nosom pritisnutým na sklo. Nedá mu to, zvedavosť ho premôže. Vylezie z bazéna a zoznámi sa s drobnou priateľskou Hedvigou. 
Hedviga ho okamžite pozve k sebe domov, ponúkne ho horúcou čokoládou a hrajú sa spolu na schovávačku. Pre Juliana je to konečne pocit radosti. 
,,A nielenže som sa tešil, mal som ešte aj nejasný pocit, že naše stretnutie bolo dôležité..."



 Knižku som čítala celý december po kapitolách, veľmi som chcela čítať ďalej, ale nechcela som si pokaziť zážitok. Veď predsa knižka bola navrhnutá na 24 dní.
Po vizuálnej stránke je to tá najkrajšia detská knižka, akú zatiaľ doma mám.. a to ich vlastním skutočne veľmi veľa. Za tieto nádherné ilustrácie vďačíme Lise Aisato, ktorá knižke vdýchla život.
Príbeh Hedvigy a Juliana je veľmi pútavý a musím sa priznať, že som mala problém dodržiavať pravidlo, ktoré som si sama dala. Vždy si jednotlivé kapitoly čítam večer, keď už som v pyžame a teším sa na to celý deň. Posledné vety kapitol síce ukončujú myšlienku, ale to ani zďaleka neznamená, že nemáte chuť čítať ďalej.
Som z knižky veľmi nadšená a dúfam, že v budúcnosti budem mať možnosť prečítať viac takýchto kníh.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu