Cyntoryn zvieratiek - Stephen King

Viete, čo je horšie ako čítať horor od Stephena Kinga? Dozvedieť sa, že tento horor v sebe nesie autobiografické prvky. 




Tentokrát sa Kingova knižka odohráva v malom vidieckom mestečku Ludlow. Štvorčlenná rodina sa sem prisťahovala z Chicaga za pokojom, aký ich nečaká nikde inde len na dedine. Teda, tak si to aspoň mysleli. 
Kniha v sebe už od začiatku nesie temnú atmosféru, autor využíva šťavnaté opisy a čitateľa nenechá ani na sekundu bez chuti pokračovať ďalej. U mňa tomu tak rozhodne bolo. Cyntoryn zvieratiek je prvá kniha, ktorú som od tohto autora prečítala a určite to neľutujem.
Hlavná postava Louis Creed sa zamestná ako vedúci lekár na univerzite. Hneď v prvý deň sa stretne so záhadným prípadom, ktorý mu nedá len tak spať. Nočné mory sú natoľko živé, že sa možno nakoniec aj skutočne odohrali. 
Najlepšie na celej knihe ale je to, že za domom sa nachádza Cyntoryn zvieratiek, ktorý na tom mieste leží už niekoľko stoviek rokov. Je to práve ich sused Jud, ktorý na túto skutočnosť poukáže a jedného dňa sa rozhodne ich na toto tajomné miesto odprevadí. Myslel to dobre. Vôbec netušil, akú lavínu tým dokázal spustiť.


Po dočítaní knihy vo vás zostane obrovské množstvo nevypovedaných otázok. Kniha má otvorený koniec a ani zďaleka neuspokojí vašu zvedavosť.
Bála som sa omnoho menej ako som čakala. Príbeh bol na viacerých miestach veľmi smutný, tá pravá strašidelná atmosféra sa začala poriadne rozvíjať až na posledných 100 stranách. Treba brať do úvahy fakt, že kniha je viac ako 30 rokov stará, teda to, čo pôsobili na ľudí strašidelne kedysi, dnes už môže byť brané ako klišé. Celý čas som len čakala na to, kedy sa už začnem naozaj báť. Nedočkala som sa toho skutočného strachu, čo mi je veľmi ľúto. Možno zohral obrovskú rolu aj fakt, že dávno pretým, ako som čítala kniha, som videla aj film.
Po dejovej stránke ma knižka veľmi bavila, príbeh rodiny ma oslovil. Louis mi miestami prišiel celkom nesympatický, hlavne na začiatku, keď som ho ešte dobre nepoznala, a Rachel preafektovaná. Keď som však pochopila, čím si musela prejsť, začala som ju mať veľmi rada.
Oslovila ma aj obálka, ktorá naozaj pekne vyjadruje príbeh knihy a ladí k ostatným knižkám od Stephena Kinga. Už teraz sa teším z toho, ako jej to svedčí v mojej poličke a teším sa na ďalšie Kingove knihy.
Aj napriek pár nezrovnalostiam knihu hodnotím veľmi pozitívne, zabavila ma, rozplakala ma a tešila som sa na jej čítanie v čase, keď som ju akurát nemala po ruke. 





Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu