Šarkany - Romain Gary

,,´No tak ma mali za blázna. A predstav si, že tí pohľadní páni a krásne dámy majú pravdu. Je úplne zrejmé, že chlapík, ktorý zasvätil svoj život šarkanom, má v sebe štipku bláznovstva. Ide len o to, ako si to vysvetlíš. Niektorí to nazvú štipka bláznovstva, iní zase božská iskra.´"

Nové slovenské vydavateľstvo Monicqa Publishing vydalo svoju prvú knižku Šarkany od Romaina Garyho v edícii Corneille a ja som veľmi rada, že som dostala možnosť si ju prečítať.


Príbeh sa odohráva v 30-tych až 40-tych rokoch 20. storočia a my spoznávame príbeh desaťročného Luda, ktorý vyrastá na vidieku v Normandii.  Je sirota, a preto žije so svojím strýkom Ambroisom Fleurym. Je to ten najlepší poručník, akého si Ludo mohol želať. Vyrába nádherné šarkany a má ich natoľko rád, že im všetkým dáva mená, tak napríklad Tučko, Krivko, Čudo, ale neštíti sa ani takému menu ako Jean - Jaques Rousseau. Často spolu chodievajú šarkany púšťať, práve to sú Ludove najkrajšie zážitky z detstva. Aj napriek tomu, že sa strýkovi darí a postupne začína naberať objednávky, nemení svoju osobnosť. Je stále rovnako srdečný a láskavý ako aj predtým.
Ludo je veľmi šikovný chlapec. Má nepremožiteľnú pamäť, nezabudne na nijaký okamih vo svojom živote, či už pozitívny alebo negatívny a vie výborne počítať z hlavy čísla akejkoľvek hodnoty.


Jedného dňa spozná malé plavovlasé dievčatko, ktoré mu zje všetky jahody a ešte si aj drzo vypýta cukor. Zarozprávajú sa a ona sľúbi, že ak nebude mať nič iné na práci, príde ho pozrieť znova. Nezabudne, samozrejme, dodať, že má rada viaceré lesné plody, a tak ju Ludo každý deň niekoľko mesiacov čakáva s košíkom rôznych druhov ovocia. No ona sa už neukáže.
Postupne sa ich cesty začnú znova prepletať, navzájom sa spoja a znova oddelia. Pre Luda je ale mladá poľská aristokratka Lila Bronicka všetkým. ,,Ona kraľovala, ja som bol kráľovstvom."

Nezabúdajte, že sa nachádzame v Normandii a taktiež v čase II. svetovej vojny, preto už z anotácie môžete tušiť, že príbeh miestami nebude veselý. Ja vám však poviem, že to vôbec nevadí.
Knižka je tak nádherne a citlivo napísaná, mala som chuť citovať takmer každú vetu, autor sa veľmi šikovne pohral so slovíčkami a vytvoril prekrásne umenie. Naozaj je to jedna z tých najmilších kníh, aké som mala možnosť prečítať a som rada, že som tak spravila práve tesne pred Vianocami. Je viac než ideálne vychutnať si ju pod dekou s čajom v ruke.
Príbeh Ludovej lásky k Lile autor veľmi pútavo rozpísal, nechýbajú ani opisy aktuálnej politickej situácie a taktiež krajiny.
Myslím si, že toto je knižka, ktorá chytí za srdce každú jednu ženu. Tým, aká je drobná, na ňu nepotrebujete viac ako jedno voľné popoludnie.
Pri obálke by som ale vytkla jej krehkosť. Je vyrobená z veľmi jemného materiálu a ľahko sa poškodí, odporúčam kúpiť si na knižku obal, tá moja už má dochrámaný celý chrbát.














Komentáre

  1. Nemohu dostatečně poděkovat úvěrové službě pana Pedra a dát lidem vědět, jak jsem vděčný za veškerou pomoc, kterou jste vy a zaměstnanci vašeho týmu poskytli, a těším se na doporučení přátelům a rodině, pokud by potřebovali finanční radu nebo pomoc @ 2% Sazba pro podnikání Půjčka .Přes Kontakt : . pedroloanss@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu