Jedného dňa v decembri - Josie Silver

Dvaja ľudia. Desať príležitostí. Jeden nezabudnuteľný ľúbostný príbeh. 



Je 21. decembra 2008 a hlavná hrdinka Laurie zažíva deň ako každý iný. Sedí v poschodovom autobuse a rozhliada sa po okolí. Odrazu na zastávke zbadá muža, ktorý ju okamžite upúta. je začítaný do knihy, má vlnený námornícky kabát, ručne pletený šál, tmavé obtiahnuté džínsy a čižmy. Tvár mu lemujú dlhé vlasy v odtieni špinavej blond. 
On je zbadá tiež, pohľady sa im stretnú a usmejú sa na seba. Laurie má obrovskú chuť vystúpiť z autobusu, ale premáha sa. On zavrie knihu a chystá sa nastúpiť, avšak v tom sa dvere autobusu zabuchnú a ten sa zaradí do premávky. 
Neubehne deň, čo by Laurie neľutovala, že nevystúpila z autobusu. V hlave jej prebiehajú scenáre, ako píše svoje číslo na zarosené okno alebo vytrhne noviny človeku sediacemu vedľa a napíše na ne odkaz. 
Píše sa rok 2009 a Laurie na muža zo zastávky stále neprestala myslieť. ,,Predstavujem si, ako platím za prehnane zdravý obed a len čo sa otočím, aby som si pohľadala miesto, vrazí do mňa a tácku s jedlom mi nechtiac vyrazí z rúk. Keď sa na mňa napokon pozrie, prekvapene zalapá po dychu: ,Ach, tu si! Konečne.´"
Jedného dňa v decembri sa koná vianočný večierok, Laurie sa naň už niekoľko mesiacov teší. Keď dorazí, jej najlepšia kamarátka Sarah ku nej okamžite priskočí, aby jej predstavila svoj nový objav. Volá sa Jack a je to chalan zo zastávky. 


Páči sa mi najmä to, že príbeh si písaný aj z pohľadu Laurie a aj z pohľadu Jacka, preto máte vždy skvelý prehľad o tom, kto si čo myslí alebo kto čo aktuálne robí. 
Má síce takmer 400 strán, ale vy ju pokojne zvládnete prečítať behom jedného decembrového popoludnia. Je to jedna z tých kníh, pri ktorých nemusíte vôbec rozmýšľať, vtiahne vás do deja a vy si ani neuvedomíte a ste na konci.
Tento december som nečítala túto knižku prvý ani posledný krát.  Aj napriek tomu ma dokázala znova rozplakať a rozosmiať zároveň. Je pravda, že knižka sa veľmi ponáša na typický ženský román, ale ja si myslím, že aj takýto typ knihy raz za čas správna žena potrebuje. Dokážete sa pri nej odreagovať, usmievať a zabudnúť na vlastné trápenie. Príbeh je napísaný krásne, mnohé situácie príjemne nadľahčuje a vy sa pri čítaní cítite uvoľnene. Je to jedna z kníh, ktoré sa oplatí prečítať si každý december a vôbec nezáleží na tom, že už z anotácie viete, ako celý príbeh skončí. 











Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu