Zamyslite sa nad zmyslom života s Johnom Streleckym


Drobná knižočka Kaviareň na konci sveta od dávno známeho Johna Streleckyho mi pomohla zamyslieť s nad tým, prečo som vlastne tu.

John zvykol pracovať dlho do noci, zvykol obetovať celý svoj súkromný čas práci, zvykol sa stresovať až na mieru únosnosti. Každý z vás vie, že takto sa večne fungovať nedá. John to nevedel. Dokonca nevedel ani to, že nie je šťastný.

Jedného dňa pri dopravnej nehode omylom narazil na motorest Prečo. Tam naňho čakala milá obsluha Casey, ktorá mu určite z mysle len tak rýchlo nezíde. Položila pred neho jedálny lístok, na ktorom ho už čakali tri otázky: Prečo si tu? Bojíš sa smrti? Vedieš naplnený život?

John spočiatku netušil, o čo tam ide a pôsobil zmätene, ale po dlhom nočnom rozhovore pochopil, kde celý život robil chybu a rozhodol sa zmeniť ho od základov.

V druhej knihe Návrat do Kaviarne na konci sveta, ktorú napísal o niekoľko rokov neskôr, už žije úplne inak. Je šťastný, zariadil si život po svojom. Na potulkách Havajom narazí opäť na tú istú kaviarničku s tým istým personálom, avšak s inými vystresovanými zákazníkmi. Tentokrát to bude práve John, kto bude pomáhať istej dáme nájsť zmysel života.

Predtým, ako som sa pustila do týchto dvoch kníh, som netušila, že mám nejaký problém. Uvedomila som si, že ani ja nie som tak šťastná, ako by som chcela byť. Myslím, že tak žijú všetci, minimálne väčšina z vás. Uspokojujeme sa s fajn namiesto toho, aby sme sa mali výborne. Celý život vlastne čakáme na to, kedy sa už budeme mať konečne dobre a kedy budeme môcť robiť to, čo nás skutočne napĺňa, namiesto toho, aby sme to robili hneď teraz. Čím to je?

Každému, kto si aspoň raz položil otázku v tomto zmysle, odporúčam prečítať si tieto dve knihy. Netvrdím, že akonáhle si ich prečítate, budete do sekundy šťastní, ale určite vám pomôžu nad všetkým sa postupne zamyslieť.

Mám taký pocit, že k týmto dvom knihám sa počas svojho života ešte niekoľkokrát vrátim.


Ďakujem vydavateľstvu Tatran za poskytnutie týchto dvoch kníh na recenziu. Vy si ich môžete kúpiť TUTU.


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu