Perlová sestra - Lucinda Rileyová


Prednedávnom som dočítala štvrtý diel série Sedem sestier, konkrétne Perlovú sestru. Nie je potrebné čítať knihy postupne, ja sama som predošlé tri zatiaľ nečítala. Nemusíte sa obávať spoilerov alebo nedorozumení, všetko je krásne vysvetlené a zrozumiteľné.

Kelainó d´Apelièse netuší, kam patrí. Má pocit, že zo siedmych sestier je práve ona tá najmenej obľúbená a nešikovná. Vie, že potrebuje nájsť svoj domov. Rozhodne sa preto pátrať po svojej minulosti, avšak k dispozícii má len jednu čiernobielu fotografiu, na ktorej sú dvaja tajomní muži.

Cesta ju z Londýna cez Thajsko zavedie až do horúcej Austrálie, kde sa jej cez mnohé prekážky konečne podarí nájsť samú seba.

Sto rokov predtým, ako Kelainó prvýkrát vkročila do červenej zeme, sem bola vyslaná aj Kitty ako spoločníčka bohatej pani McCrombieovej. Výlet, ktorý mal pôvodne trvať len pár mesiacov, sa pretiahne na roky. Kitty totiž skrížili cestu dvojčatá Andrew a Drummond Mercerovci, synovia perlového priekupníka. Austrália sa pre ňu stáva kontinentom zmrazených snov.

Čo majú tieto dve ženy spoločné?

„Dúfala, že po návrate do rodnej vlasti sa možno odváži odchýliť veko olovenej škatule, do ktorej zamkla svoje srdce.“

Už niekoľko desiatok minút sedím a premýšľam, čo by som vám k tejto knihe mohla napísať. Zanechala ma úplne ohúrenou a neschopnou jediného slova.

Konečne dokážem pochopiť tých ľudí, pre ktorých táto séria toľko znamená. Už k nim patrím aj ja.

Geniálne napísaný príbeh plný dobre premyslených zvratov vás ani na malý moment nenechá chladnými. Núti vás obracať stránku po stránke a pátrať po tom, čo sa stane ďalej, lebo nič tu nie je isté.

Kým vy čítate túto recenziu, ja sa rozhliadam po zvyšných troch častiach. 

Ďakujem vydavateľstvu Tatran za poskytnutie knižky na recenziu. Vy si ju môžete kúpiť TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu