Obhliadka bytu - Fredrik Backman

Ak hľadáte knihu, pri ktorej sa budete nahlas smiať, následne si poplačete a neskôr to zavŕšite novou salvou smiechu, tu ste správne.


Backman prináša príbeh o istom bankovom lupičovi, ktorý sa veľmi nešťastne rozhodol. Ukáže sa, že v dnešnej dobe je takmer nemožné vykradnúť banku, zvlášť ak je tá banka bezhotovostná.

Naľakaný a bez vytúženej odmeny uteká pred políciu a zašije sa v jednom byte oproti banke, kde práve prebieha obhliadka pod vedením realitnej kancelárie Super. 

Lupič si z nádejných kupcov urobí rukojemníkov a pravá dráma sa môže začať. 

K čitateľovi sa príbeh dostáva až v momente, keď je po všetkom. Rukojemníci prepustení, lupič nezvestný, okolnosti prípadu doteraz nevyjasnené. 

Cez retrospektívu sa dozvedáme, čo tomu všetkému predchádzalo, ako to prebiehalo a ešte omnoho viac.

Zo začiatku neuveriteľne vtipne podaný príbeh, niekoľko pasáží ma dostalo do kolien, avšak neskôr, keď sa mnohé začalo vyjasňovať, som si uvedomila, že nie všetko je také zábavné ako sa na prvý pohľad zdalo byť. 

Autor príbeh aj napriek jeho vážnosti podal s dôvtipom, cez rôzne narážky a veľakrát som si nebola istá, či som danú okolnosť správne pochopila.

Toto bola moja prvá kniha od Backmana, ale určite nie posledná. Čakala som, že bude plná absurdného humoru (a veru že aj bola), ale čo ma určite prekvapilo najviac, bol fakt, že tá kniha mala hĺbku.

Neboli to žiadne vtipné historky, ale kniha, ktorá vo mne skutočne niečo zanechala.

V druhej polovici príbehu som si začala vypisovať pekné myšlienky a časom som si uvedomila, že by bolo efektívnejšie preskenovať celú knihu.

Medzi moje najobľúbenejšie patrí napr. výrok: ,,Mosty slúžia na zbližovanie ľudí." alebo ,,Samota je ako hlad, človek si ani nevšimol, ako vyhladol, kým nezačne jesť." 

Jednoznačne geniálny príbeh plný humoru, plný lásky a predovšetkým plný porozumenia. Stojí za prečítanie. 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu