Narodený v modrú stredu - Daniel Tammet

,,Mänti hmatateľne a komunikatívne vyjadruje môj vnútorný svet. Každé slovo vyniká svojou vlastnou farbou a textúrou a predstavuj pre mňa skutočné umelecké dielo. Keď rozmýšľam alebo rozprávam vo svojom mänti, je to, akoby som maľoval slovami."

V tak prekrásnej obálke sa skrýva neprekonateľný príbeh mladého človeka, ktorému počas dospievania diagnostikovali poruchu autistického spektra teda jednu z foriem Aspergerovho syndrómu.

Už odmalička vnímal svet inak ako ostatní. Trávil čas prevažne osamote, v tichu a venoval sa krásam matematiky. Dodnes počíta vo chvíľach, keď sa cíti nesvoj.

V škole to už od začiatku nemal jednoduché, spolužiaci ho častovali rôznymi hanlivými urážkami, posmievali sa mu a v podstate ho od seba úplne izolovali. Daniel na sebe nedal nikdy poznať, že mu to prekáža, v konečnom dôsledku ich dokázal veľmi ľahko vytesniť z hlavy.

Povedali by ste, že ak sa raz chlapec narodí ako génius, škola mu musí prirodzene ísť od ruky a maturitu zvládne ľavou zadnou. Nuž, pri Danielovi toto nie vždy platilo. Mal obrovský problém so sústredením, nevydržal koncentrovane počúvať učiteľa viac ako hodinu.

Našťastie je Daniel veľmi obratný a ambiciózny človek. Aj napriek svojej poruche sa dostal omnoho ďalej ako väčšina zdravých ľudí. Nemožno inak, len Daniela obdivovať za jeho výnimočnú snahu.

,,Schovával som sa pred dažďom v malej špinavej zvetranej jaskyni a cítil sa, akoby som vliezol do temnej prázdnoty čísla 6. Dokonca aj vlnité pahorky kopcov v diaľke mi pripomínali numerické sekvencie. A práve tam som sa na Islande cítil najviac doma."

Daniel píše svoju autobiografiu veľmi priateľskou formou. Je rozdelená na niekoľko kapitol, pričom každá kapitola zachytáva určitú časť jeho života ako celok.

Málokedy sa stáva, že by ste sa na prvé písmenko zamilovali do osobnosti, ktorú hlavný hrdina nesie. Pôsobí veľmi milo a sympaticky a vy tak máte pocit, akoby ste sedeli na káve s dlhoročným priateľom a nie akoby ste práve čítali životopis cudzieho človeka.

Veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Absynt za poskytnutie recenzného výtlačku. Vy si knižku môžete kúpiť TU.




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu