Gulliverove cesty - Jonathan Swift

Určite ste už všetci počuli o Gulliverových cestách. Je to klasika, nemenej známa ako Búrlivé výšiny. Otázkou však zostáva, či ste túto knihu aj čítali. 

Príbeh sa odohráva na začiatku 18-teho storočia, najprv na brehoch Anglicka, neskôr po celom svete. Gulliverovi je doma už pridlho, a tak sa rozhodne od svojej ženy a detí na pár rokov odísť a objavovať svet. 

Asi najznámejšia krajina, ktorú Gulliver objaví, je Liliput. Dalo by sa povedať, že sa tam spriatelí s ľuďmi, ktorí sú zhruba desaťnásobne menší ako on sám. 

Liliput nie je jediná krajina, ktorú vďaka svojim cestám objaví. Dostane sa napríklad aj do Brobdingnagu, krajiny, kde sú naopak všetci o niečo väčší ako on.

Pre mňa najbizarnejšia krajina bola tá, kde svetu vládli múdre kone. Pri niečom takomto vám v hlave skrsne myšlienka typu: ,,Čo si ten človek ešte dokáže vymyslieť?"

Gulliverove cesty sú klasika, ktorá by nemala nikomu chýbať v poličke. Milé, vtipné čítanie, ktoré pobaví a zároveň donúti zamyslieť sa.

Odporučila by som ju ale starším čitateľom, nedokážem si predstaviť, že by ma pred pár rokmi bavilo čítať o Gulliverovi. Ešte teraz som sa musela nútiť do toho, aby som ju vôbec začala čítať. Avšak akonáhle som sa do príbehu pustila, už sa nešlo odtrhnúť.

Autor príbeh podáva v podobe denníku a na začiatku kapitoly v pár riadkoch zhrnie, o čom bude (podobne, ako to bolo napríklad v Dekamerone).

Rada by som ešte pochválila obálku, opäť sa potvrdilo, že v jednoduchosti je krása. Príjemná na pohľad a rovnako aj na dotyk.

Nečudujem sa, že príbeh je taký populárny aj 300 rokov po jeho prvom vydaní. Swift bol nápaditý, kreatívny a podľa jeho diela usudzujem, že aj veľmi zábavný človek.

Ďakujem môjmu milovanému Odeonu za túto skvelú knižku do mojej zbierky. Kúpiť si ju môžete TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu