Hrôza v Harrow Lake - Kat Ellis

 „Hovorí sa, že keď sa tam vonku stratíš, nesmieš sa prestať hýbať. Keď zastaneš čo i len na okamih, zacítiš, ako tvoje nechty začnú rásť ako pazúry, zavŕtajú sa do zeme a zapustia korene. V chladnej temnote tvoja pokožka stvrdne na kôru a tvoje ruky sa skrútia k nebu, akoby sa načahovali za mesiacom, ktorý tam nie je.“

Lola je dcérou slávneho režiséra hororov a známej herečky, ktorá sa však ešte v Lolinom útlom detstve niekam vyparí a zanechá ju napospas osudu. Zostáva teda žiť so svojím otcom, ktorého jedného dňa niekto brutálne napadne a ktorý musí zabojovať o holý život. Nakoniec jej ale nezostáva nič iné len sa odsťahovať do mestečka Harrow Lake ku starej mame, ktorú ani poriadne nepozná, kde bol zhodou okolností natočení najznámejší horor jej otca Súmračník. Kolujú tu chýry o pánovi Praskotovi, príšere z jaskýň požierajúcej nevinných občanov, ale Lola takýmto hlúpostiam neverí a neplánuje sa nimi ani zaoberať. Ako chce ale vysvetliť fakt, že v mestečku pravidelne miznú ľudia? 

 

„Taká som napálená, až škrípem zubami. Larry vedel o sťahovaní skôr než ja. Teda, chcem tým povedať, jasné, že vedel – musel to vedieť, veď všetko vybavoval. No pripomína mi to, že na Nolanovom zozname priorít patrí oznámiť svoje rozhodnutie Larrymu na vyššiu priečku ako povedať to mne. A tak sa cítim odstrčená. Zase. Čo som si len myslela, hm? Nie je to práve ten dôvod, prečo tu teraz trčím uprostred ničoho? Aby ma odpratali z cesty?“

Hneď zo začiatku mi udrel do očí fakt, že Lola oslovuje svojho vlastného otca krstným menom. Už vtedy som dostala pocit, že títo dvaja spolu nebudú mať zrovna vrúcny vzťah, čo mohlo byť spôsobené aj otcovými častými pracovnými povinnosťami a možno dokonca aj slávou, prosto na svoju dcéru nemal dostatok času. Prišlo mi to ľúto, nakoľko Lola sa na prvý pohľad síce zdá ako z kameňa, ale vo vnútri je citlivá osôbka prežívajúca ťažké obdobie, ktorá by si zaslúžila aspoň kvapku pozornosti. V mojich očiach bola nepochopené dospievajúce žieňa túžiace po nadviazaní bližšieho vzťahu a ktoré sa snažilo všemožne na seba pútať pozornosť, aj keď to pre ňu miestami mohlo byť nebezpečné.

Príbeh sám o sebe mal skvelú atmosféru, autorka čitateľa ani na malý moment nenechala vydýchnuť a vo chvíli, ako sme dorazili do takzvaného strašidelného mestečka, nemohla som sa od knihy odtrhnúť. Niektoré scény mi naháňali husiu kožu a aj napriek tomu, že išlo o knižku pre mladších čitateľov, v určitých chvíľach som mala strach. So Stephenom Kingom sa to síce porovnávať nedá, ale svoj účel si splnila a ja som nadmieru spokojná.

Bavilo ma najmä sledovať dialógy postáv, ich dohadovania, podpichovanie, sarkastické narážky doplnené o sondu do myšlienkových pochodov Loly. Zaradila by som ju do kategórie príjemná oddychovka zlupnutá za jedno popoludnie, od ktorej sa nepohnete ani na krok, kým ju neodčítate celú a ako bonus sa budete báť. No čo je viac?

Za knižku ďakujem vydavateľstvu Slovart. Vy si tú svoju môžete kúpiť TU

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu