Čierne leto - M.W. Craven

Ak poviem kuchár, vybaví sa vám zrejme veselý chlapík s inteligentným pohľadom v typickej bielej zástere s kuchárskou čiapkou na hlave a s úsmevom popod zakrútený fúz. Čo ak ale zistíte, že pod touto maskou sa ukrýva vraždiaci psychopat?

Predtým, ako seržant Washington Poe skončil so svojím pôsobením na polícii, zaoberal sa jedným zapeklitým prípadom. Slávny šéfkuchár známy po celom svete vďaka svojmu šarmu a neuveriteľnému talentu v kuchyni náhle obvinený a následne aj odsúdený za vraždu vlastnej dcéry. Viaceré dôkazy svedčia proti nemu, je takmer nespochybniteľné, že on je ten páchateľ a nakoniec sa súdu podarí mu vinu dokázať. Lenže čo ak sa jeho dcéra po šiestich rokoch objaví živá a zdravá s príbehom, ktorý mnohých môže stáť život?

„Mŕtvola na stole vyzerala pod prenikavým svetlom bledo a pripomínala mramor. Bola to staršia žena: štíhla, vycivená, s krivými zažltnutými nechtami na rukách. Tvár mala vráskavú a oči scvrknuté a zakalené.

Estelle Doyolová lakovala žene nechty na nohách.

Každý mal iný odtieň fialovej. Gotické farby výrazne kontrastovali s bledým mäsom.

Poe len vypliešťal oči.

„Dnes idem na večeru. Chcela som si vyskúšať laky. Povedz, Poe, ktorý sa mi najlepšie hodí k topánkam?““

 

Mylne som predpokladala, že autorov debut nedokáže nič prekonať, pri jeho Bábkovom divadle som sa nenudila ani na sekundu, príbeh do seba krásne zapadal, kolektív vyšetrovateľov mi sadol ako uliaty a ja som si nedokázala predstaviť nič lepšie. Nuž, M.W. Craven očividne nezaspal na vavrínoch a svoje písanie povýšil na ďalšiu úroveň, napravil drobné chyby, ktoré som v prvej časti ani nepostrehla, ale pri spätnom pohľade si uvedomujem, že tam nejaké boli, a príbehu dodal šmrnc. Tentoraz sa dej zamotáva oveľa pomalšie, čitateľ má čas na rozmýšľanie, samostatné pátranie, autor ho dokonca nabáda, aby sa do chytania vraha pustil skôr, ako bude neskoro. Príbeh vykresľuje ešte o niečo sofistikovanejšie a práve vďaka tomu pôsobí elegantne a predovšetkým úprimne.

Už od prvej stránky som bola do príbehu absolútne zažratá, autor hneď v úvode rozpútal dych berúce vyšetrovanie, opantal moje chuťové bunky a aj keď som sprvu nerozumela, čo sa to okolo mňa deje, nemohla som knihu pustiť z rúk. Detailne premyslená zápletka s množstvom zvratov okorenená o kulinárske prostredie bola jednoducho oázou pre moje zmysly.

Ak som predtým Poa obdivovala, dnes sa stal mojou modlou – nezastaviteľný detektív vždy odhaľujúci pravdu a zachraňujúci nevinných a to, prosím pekne, s dávkou humoru nechýbajúcou pri žiadnom z jeho zásahov. Treba najmä poznamenať, že tu nejde o typickú one man show, ako to v niektorých detektívkach býva – jeden jediný vyšetrovateľ stačí na prelustrovanie celého prípadu, len jeden má nápady, ostatní sa s ním len vezú, len jeden môže priniesť odhalenie – kdeže, tu sa nám do pátrania aktívne zapájali všetky postavy, všetky mali čo povedať a ani jedna z nich nebola zbytočná. Tlieskam autorovi za jeho originálny prudko návykový štýl a nemôžem sa dočkať ďalších častí zo série s Washingtonom Poom.

Za neoceniteľný zážitok ďakujem bux.sk. Vy si svoju dávku napätie môžete objednať priamo TU. Nenechajte si ujsť ani prvú časť Bábkové divadlo

 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu