Potulky s Charleym - John Steinbeck


„Cestu naprieč Amerikou by som prirovnal k slávnej večeri s mnohými chodmi, na ktorú pozvali vyhladovaného človeka.“
Svetoznámy autor John Steinbeck, ktorého určite netreba predstavovať, sa v šesťdesiatych rokoch minulého storočia vydal na dlhočiznú cestu naprieč celou Severnou Amerikou. Vzal so sebou aj francúzskeho pudla Charleyho, svojho verného spoločníka.

Ameriku križoval niekoľko mesiacov a za ten čas stihol spoznať zaujímavých ľudí, vidieť samé pozoruhodné miesta a užívať si život plnými dúškami.

Počas čítania tohto príbehu som mala chuť zbaliť kufor, nasadnúť do auta a vydať sa na cestu spolu s ním. Autor vo mne vyvolal množstvo pocitov najmä vďaka kvetnatým opisom a neuveriteľnej charizme, ktorá ho neustále obklopovala.

Kniha je plná vtipných zážitkov, na ktorých som sa nasmiala, ale aj takých, ktoré ma donútili zamyslieť sa. Nedokážem slovami vyjadriť, ako veľmi sa z nej teším a ako veľmi som vďačná vydavateľstvu Absynt, ktoré túto knihu prvýkrát prinieslo na Slovensko.

Úplne ma pohltila, ledva mi dovolila ísť do práce. Práve preto ma tak ubíjalo, keď som ju predsa len musela odložiť.

Tento malý zázrak je zabalený vo farebnej obrázkovej mapke, ktorá sprevádza čitateľa celým príbehom. Výborne sa v nej orientuje už len vďaka milým ilustráciám na doplnenie.

Som veľmi rada, že som mala možnosť spoznať autora skrze jeho veľdielo a dozvedieť sa, aký skvelý a zábavný človek to bol. Tento človek má jednoducho dar napísať príbeh, v ktorom nie je ani jedna jediná veta navyše.


Ďakujem vydavateľstvu Absynt za poskytnutie tejto knižky na recenziu. Kúpiť si ju môžete priamo na ich y-shope.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu