Cinder - Marissa Meyerová


Každý z vás dávno pozná Popolušku a jej životný príbeh. Obyčajné dievča, ktoré si vezme princa a žije šťastne až do smrti.

Nuž, táto Popoluška je trošku iná. Volá sa Cinder a je to kyborg. Žije u nevlastnej matky Adri, ktorá je zároveň aj jej opatrovníčkou a Cinder ju musí poslúchať na slovo. 

Spolu s nimi tam sú aj Cinderine dve nevlastné sestry, Peony a Pearl. S mladšou sestrou Peony má Cinder výborný vzťah, navzájom si pomáhajú a kryjú sa. Bohužiaľ, o vzťahu s Pearl sa to povedať nedá.

Cinder má jedinečnú schopnosť opravovať rôzne veci, napríklad robotov, vznášadlá a hlavne svoje vlastné časti tela. 

Jedného dňa k Cinderinmu stánku na trhovisku zavíta sám princ Kai s malou prosbou. Potrebuje opraviť svojho kyborga a to čím skôr. 

Cinder sa snaží na Kaia urobiť čo najlepší dojem a vyzerá to tak, že medzi nimi preskočila iskra. Čo sa však stane, keď princ zistí, že je to len obyčajný kyborg? 

Aby toho nebolo málo, Peony sa na vrakovisku nakazí smrteľnou chorobou, ktorá postihuje pozemšťanov už niekoľko rokov. Doteraz na ňu neexistuje liek. Alebo žeby predsa? 

Pri tejto knihe som zažívala hneď niekoľko pocitov naraz. Predovšetkým som si želala knihu čo najrýchlejšie dočítať, aby som sa už konečne dozvedela, ako to celé dopadne. Avšak zároveň som nechcela, aby príbeh skončil. 


Príbeh sa číta ľahko, do atmosféry Nového Pekingu sa dostanete raz - dva a nakoniec pre vás bude ťažké ho opustiť.  

Ja som sa do postáv doslova zamilovala. Cinder mi síce občas prišla mierne panovačná, ale dokázala som jej správanie pochopiť, nakoľko to skutočne nemala ľahké. 

Nemôžem sa dočkať pokračovania série Mesačné kroniky. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Aktuell. Vy si svoju knižku môžete kúpiť TU


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu