Chlapec, krtko, líška a kôň - Charlie Mackesy


„Keď stratíš kontrolu nad veľkými vecami, sústreď sa na to, čo máš rád a máš to rovno pod nosom.“

Toto je kniha, ktorá možno trošku pripomína Malého princa a možno práveže vôbec nie. Skrýva sa v nej obrovský príbeh chlapca, ktorý sa postupne zoznamuje s krtkom, líškou a koňom.

Nájdete v nej velikánsku dávku porozumenia, priateľstva a lásky. Patrí k tým knihám, ktoré nestačí prečítať len raz. Jednoducho si ju chcete vystaviť na poličke, občas do nej nakuknúť a kúsoček si prečítať.

Veľmi ťažko sa mi hľadajú slová, ktorými by som ju dokázala opísať. Je plná nádherných kresieb doplnená úprimnými výrokmi postáv. Každá z nich niečo symbolizuje.

Krtko je vždy rozumný filozof, ktorý si z ničoho nerobí ťažkú hlavu a chlapcovi vie vždy poradiť. Aj ja by som raz chcela byť ako krtko.

Vždy zvedavý chlapec si tiež zaslúži pozornosť. Je hĺbavý, veselý a vždy má kopec otázok.

S líškou je to už o niečo ťažšie, nakoľko to v živote nemala ľahké, a tak je mlčanlivá.

Kôň sa vyznačuje láskavosťou a neprekonateľnou dobrotou.

Najbližší môjmu srdcu bol krtko, odveký milovník koláčov. Jeden z jeho výrokov sa stal mojím mottom:

„Ak sa ti nedarí, daj si koláč.“

Za túto nádhernú knižku ďakujem vydavateľstvu Tatran.



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu