Japonsko (Umenie japonského života)


Dostali ste niekedy chuť zbaliť si batoh, kúpiť letenku na prvé lietadlo a vybrať sa len tak do sveta? Ak aj náhodou nie, zaručujem vám, že po takejto silnej dávke japonskej kultúry tú chuť dostanete. Hneď ako sa začítate do tejto voňavej, farebnej knižky, nebudete chcieť ísť nikam inam.

Ja sama aktuálne takýto pocit zažívam. Ponorila som s do tejto nádhernej encyklopédie a vychutnávala som si ju plnými dúškami. Patrí k tým knihám, ktoré si jednoducho musíte vystaviť v poličke, aby ste sa na ne mohli každý deň pozerať a kochať sa nimi.

Kniha je rozdelená na niekoľko tematických celkov, pričom sa každý z nich zameriava na iné spektrum. Tak napríklad spoznáte japonskú gastronómiu, etiketu, dozviete sa čo – to o ich nočnom živote alebo dokonca nahliadnete do tajov bojového umenia.

Mňa najviac zaujal čajový obrad. Pre Japoncov je čaj symbolom čistej mysle, oddýchnu si pri ňom a len samotné podávanie čaju trvá niekoľko desiatok minút. Napríklad také pitie zeleného čaju je u nich už zvykom, stal sa súčasťou každodenného života.

Čítanie tejto knihy bol pre mňa zážitok, zamilovala som sa do nej na prvý pohľad a neustále mám chuť si ňou len tak listovať a čítať úryvky textov. Je doplnená nádhernými fotografiami alebo ilustráciami, ktoré jej len dodávajú na kvalite.

Na mňa urobila znamenitá japonská kultúra obrovský dojem a nemôžem sa dočkať toho, ako raz túto krajinu osobne navštívim a na vlastné oči sa presvedčím o jej rozmanitosti.



Ďakujem bux.sk za poskytnutie knižky na recenziu. Vy si ju môžete kúpiť TU.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pomsta je sladká, a.s. - Jonas Jonasson

Horkosladké esencie - Baja Dolce

Červené zvitky mágie - Cassandra Clare a Wesley Chu